Les pernoctacions a Terrassa creixen un 6,1% el 2016 i superen les 98.000

Els visitants valoren com a molt bona la seva estada a la ciutat, amb una nota mitjana de 8,4 sobre 10

Interior de l'Hotel Don Cándido de Terrassa.
Interior de l'Hotel Don Cándido de Terrassa. | Hotel Don Cándido
Redacció
15 de febrer del 2017
Actualitzat a les 23:48h
Terrassa va registrar un total de 98.230 pernoctacions als establiments hotelers de la ciutat durant l’any 2016. La xifra suposa un increment del 6,1% respecte a les mateixes dades del 2015, quan es va assolir una xifra total de 92.581. D’aquesta forma, la mitjana de pernoctacions diàries a la ciutat durant el 2016 va ser de 269,12, superant la mitjana de 253,6 d’un any abans. El tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat i regidor de Turisme, Amadeu Aguado, ha valorat “unes dades molt positives que reforcen l’aposta de l’Ajuntament per la conservació, restauració i difusió del patrimoni terrassenc, com ho demostren els treballs que aquests mesos s’estan duent a terme a la Masia Freixa i el seu entorn, un dels elements patrimonials més importants de la ciutat”. Aguado ha afegit que “l’objectiu és treballar per consolidar i potenciar una oferta turística amplia i molt variada. Des del patrimoni cultural i industrial, passant per la gastronomia, l’entorn natural o la gran oferta comercial i de qualitat que pot oferir Terrassa als seus visitants”.

Pel que fa al perfil dels turistes que visiten la ciutat, segons les enquestes realitzades pel Servei de Turisme de l’Ajuntament, el 48,1% s’allotgen en establiments hotelers de la ciutat (un 23,5% ho fa per un període entre 3 i 7 nits; un 17,1% entre 1 i 2 nits, i un 7,5% entre 8 i 30 nits), mentre que el 51,9% restant fa la seva visita en una sola jornada. 

La procedència dels visitants continua sent principalment Catalunya (51%), resta de l’Estat (19%), altres països europeus (17%) i resta del món (13%). En referència al perfil d’aquestes visites, la majoria de les persones enquestades es desplacen a la ciutat en parella o acompanyats de familiars i/o amics (77%); i ho fan principalment en vehicle propi (49,5%) o en tren (26,6%). A més, un 49,9% de les persones enquestades ja havien visitat la ciutat amb anterioritat, mentre que un 50,1% ho feien per primera vegada.  

Pel que fa a la valoració global de la seva estada, els visitants la puntuen com a molt bona, amb una nota mitjana de 8,4 sobre 10. Destaquen especialment aspectes com el caràcter i amabilitat de la gent, la informació rebuda per part de l’Oficina Municipal de Turisme, la seguretat o la restauració i el comerç, entre d’altres serveis que ofereix la ciutat. Com a conclusió, més d’un 90% de les persones enquestades recomanaria Terrassa com a destinació turística.

Més consultes a l’Oficina de Turisme 

El nombre de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Terrassa, ubicada a la Masia Freixa, també s’ha incrementat de forma important, passant de les 4.669 de 2015 a les 6.984 de 2016, un 33,1% més. L’increment ha estat tant de les consultes fetes de forma presencial (29,9%) com de les telefòniques (45,2%), amb una mitjana de gairebé 20 consultes diàries. 

Les dades recollides també indiquen un creixement important de les visites turístiques amb servei de guia que s’ofereixen a la ciutat. Durant el 2016, fins a 4.255 persones van utilitzar aquest servei, el que suposa un increment del 33,8% respecte a les dades del 2015. Cal destacar molt especialment el nombre de visites turístiques amb servei de guia registrades a la Masia Freixa, amb més de 2.000 persones que han fet servir aquest servei, superant en més d’un 78% les assolides el 2015.

Més presència a Internet i xarxes socials

La pàgina web visitaterrassa.cat ha registrat 50.544 usuaris l’any 2016, amb un augment significatiu del nombre de sessions iniciades a la web (10,9%) i de les pàgines visitades (1,5%). També la versió per a telèfon mòbil continua tenint una gran acceptació entre el públic, amb un increment tant de les pàgines visitades (36,4%) com les sessions iniciades (21,1%) o el nombre d’usuaris (1,06%) respecte el 2015. També cal destacar els diferents productes turístics que s’han impulsat darrerament, com la nova audioguia “Modernisme industrial a Terrassa” o l’oferta “De Tastet en Tastet” per gaudir de la gastronomia local i comarcal. Així com els avenços per a la inclusió de Terrassa com a destinació turística accessible. Durant l’any 2016, s’han assolit 725 visualitzacions de l’audiosignoguia de la Masia Freixa i 1.267 descàrregues de l’audioguia del Modernisme Industrial a Terrassa.