Nou procés d'adjudicació de les parcel·les d'horts municipals a Terrassa

Es pot presentar la sol·licitud fins el 3 de març

per Redacció, 14 de febrer de 2017 a les 13:07 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa un nou procés d’atorgament de llicències per a l’ocupació i ús temporal dels horts municipals de Can Casanoves i Mossèn Homs. Les persones interessades podran presentar la seva sol·licitud fins al 3 de març, i el sorteig tindrà lloc el 28 de març, a les 12 h, a la Sala d’Actes del Centre Cívic Avel·lí Estrenjer.

El darrer procés d’atorgament de llicències es va exhaurir tot just ahir, amb l’adjudicació de parcel·les a tots els interessats en llista d’espera. A més, tal com es va preveure en el darrer Plec de clàusules que regulava l’atorgament, durant el 2016 es va procedir a la subdivisió de les parcel·les d’horts municipals, de manera que les parcel·les que anaven quedant lliures passaven a ser dues parcel·les automàticament. D’aquesta manera, actualment hi ha un total de 137 parcel·les lliures (83 a Mossèn Homs i 54 a Can Casanoves), xifra que es podria incrementar fins a la celebració del sorteig. 


Les condicions del nou plec del procediment són molt similars a les del plec anterior. Tot i així, s’ha reduït de cinc a dos anys el termini de possibles pròrrogues de les llicències d’ocupació anuals per fomentar la rotació. També s’incorpora la opció que els sol·licitants indiquin quin dels dos recintes d’horts municipals prefereixin, per tal d’afavorir una mobilitat més sostenible. D’altra banda, es manté la reserva de parcel·les per a entitats diverses que desenvolupin projectes d’interès públic. 

Sol·licituds Les persones interessades hauran de presentar la seva sol·licitud, mitjançant el model d’instància aprovat a tal efecte, al registre general de l’Ajuntament, al Servei de Medi Ambient, a les Oficines d’Atenció Ciutadana o a través de la Seu electrònica del web de l’Ajuntament. En el cas de les entitats, col·lectius i escoles i IES, caldrà adjuntar a la instància el projecte d’hort de l’entitat, escola o IES, on hi constin, com a mínim, els objectius, responsable/s, participants, programa de treball, metodologia, seguiment i sistema d’avaluació.  


Els requisits de les persones sol·licitants són: ser major d'edat; estar domiciliada a Terrassa, figurant al Padró Municipal com a resident; no disposar a títol de propietat ni d’arrendament o similar de cap altre hort o terreny de conreu; no tenir deutes amb la hisenda local; no haver estat privada d’una parcel·la d’hort municipal, previ expedient de revocació d’autorització; no conviure amb cap altra persona usuària d’un hort municipal. Els plecs de clàusules es poden consultar al Servei de Medi Ambient (carrer del Pantà, 20) i a la web del servei.

 

Participació