Okupació

El casal okupat «Kasalet» de Terrassa alerta d'un possible desallotjament

El col·lectiu que fa servir l'espai, al carrer de la Societat de Terrassa, ha rebut una citació judicial per aquest mateix dimarts

| 13/02/2017 a les 16:35h
Arxivat a: Societat, casal ocupat, okupes, desallotjament, Kasalet
El Kasalet de Terrassa, en una imatge d'arxiu.
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/02/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Casal Okupat i Autogestionat Joan Berney, conegut com el Kasalet de Terrassa, podria ser desallotjat. Els ocupants de l'immoble, al carrer de la Societat, 4, en ple centre de Terrassa, han rebut una citació del jutjat d'instrucció número 2 de Terrassa en què els citen per aquest mateix dimarts al matí.

Tot i que a la citació no hi ha més informació, els membres del col·lectiu Acció Autònoma, que gestiona el casal, afirmen a les xarxes socials que "tot fa pensar que ha començat un procediment per fer-nos fora i acabar amb el projecte d'autogestió, espai de trobada de col·lectius i de persones, i sobretot de crítica i agitació social" que, diuen, significa el Kasalet a la ciutat.

Els ocupants han avisat que, quan tinguin més informació del procediment, començaran una campanya per defensar el Kasalet i la feina que fa.

Un local ocupat fa 17 anys

L'immoble on hi ha el Kasalet és un espai que va ser ocupat per un grup de joves l'any 2000. L'espai portava 15 anys buit i abandonat, i va ser netejat i rehabilitat per viure-hi. El 2003 el grup que hi vivia va cedir l'espai al col·lectiu Acció Autònoma, que va transformar l'espai en un casal social, que obriria les portes l'11 de març del 2005.

Al Casal hi ha, segons la seva pàgina web, un espai dedicat a reunions, exposicions i xerrades que funciona conjuntament amb una cafeteria, una biblioteca, una sala d'assemblees, una distribuïdora de roba i material de suport als presos polítics i una terrassa.

 

COMENTARIS

Aneu a cagar
Stop Okupes, 13/02/2017 a les 19:47
+17
-28
Fins els collons d'aquesta xusma que diuen que "alliberen espais" i el primer que foten és ficar-hi un candau per fer-se'l seu i així ja tenen el seu localet per fumar-se uns porrets i posar-se fins el cul de birra mentre foten la seva música infernal i molesten als veïns. AH!! I quina casualitat, gairebé sempre al centre ... perquè anar als barris ja no és tan guai? Allà no podeu fer "crítica social"?

Au va!! Aneu a okupar cases abandonades per la muntanya i foteu el camp de ciutat hippijos de merda, colla de malcriats/ades fills/es de papà.

Tant de bo us emporteu un parell de mastegots quan us vinguin a fotre fora del vostre "kasal social"
Que cara
Anònim, 13/02/2017 a les 21:17
+9
-24
Es una casa de un particular que tiene todo el derecho de recuperarla , si los pijoflautas quieren tener un club social que alquilen y paguen un local como hacen todas las asociaciones , por cierto en la pagina del facebok sale la concejala de la Cup bebiendo cervezas , supongo que habra comprobado que el local tiene licencia fiscal y paga impuestos como todos los bares de la ciudad.
bravo !!!!!
Anònim, 13/02/2017 a les 21:36
+12
-14
Sin palabras ante el comentario anterior, solo me queda felicitar al autor
A sufrir
Anònim, 13/02/2017 a les 21:52
+7
-22
Ya tienen escusas para liarla y ensuciar la ciudad
Suport
Anònim, 13/02/2017 a les 21:55
+5
-21
Anim propietari estem a vosaltres
Neutre
Marta Segura, 13/02/2017 a les 23:33
+21
-6
No sé pas quina és la teva situació i perquè estàs tant enfadat amb ells, puc entendre-ho, però no crec oportú aquest comentari tant insultant cap a gent de la qual no en deus saber ni el nom. Cadascú té la seva història i no tens cap dret a dir coses com les que dius: malcriats, nens de papà, hippojos de merda???? Quin és l'adjectiu que et correspon a tu després de dir tot això? Ben educat, una gran persona, un ciutadà exemplar? Mirem-nos una mica més el melic per les coses dolentes i per les bones, i deixem de posar el pes de les nostres desgràcies als altres.
Y este medio...
Anònim, 14/02/2017 a les 08:12
+1
-14
Ayuda a comunicarlo a su gente para que la "resistencia" sea mayor.
Antisistema sistemàtics
Anònim, 14/02/2017 a les 08:15
+6
-20
Els antisistema són sistemàtics:
Okupen un immoblei després es pensen que allò es seu.
Són antisistema però acudeixen al sistema quan els convé.
I són antiviolència fins que els fan fora i després trenquen i malmen tot al seu pas.
Podrieb pagar un lloguer, però els paràsits ja ho tenen això de xuclar sense demanar permís...
No em fan llàstima, més aviat fàstic.
Ànim Kasalet!
Veina, 14/02/2017 a les 12:46
+21
-3
Primer informeu-vos abans de parlar de gent que no coneixeu (pot ser més treballadores que vosaltres, que després de anar a la feina van a un centre social a fer feina) i de vivendes i societats immobles que no són de un particular, sinó de gent (grups de gent) que volen especular a la ciutat.
A mi com a veïna em sembla una pena perdre un espai així al barri.
Gentsensecasa
Anònim, 14/02/2017 a les 14:21
+17
-2
L'ocupació, no és només ficar-se A un lloc sense pagar, és supervivencia, treball en equip, alternativa.... Només l'avarícia justifica la por a que t'ocupin un espai, quan hauria de ser ilegal tenir espais buits sense vida en un mont tan destruït on les propietats privades d'algunes, embruten el paisatge comú i destrueixen els escassos ecosistemes sota la llei de la propietat privada. Oblidem que la terra és de totes? I que la gran majoria de propietats són d'origen destructor, explotador, abusador i especulatiu. Gent sense casa i cases sense gent...C'anaurell, exemple de barri abandonat... Vergonya