1 de 10

La CUP creu que la zonificació escolar no es canvia per evitar possibles costos electorals

La CUP lamenta que l'Ajuntament "renunciï a utilitzar tots els mecanismes que té a la mà per compensar els nivells de segregació escolar"

per Redacció, 2 de febrer de 2017 a les 14:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La CUP de Terrassa lamenta que l'Ajuntament egarenc no contempli canvis a nivell de zonificació escolar a la ciutat, tal com ha anunciat aquesta setmana la regidora d'Educació, malgrat la problemàtica de segregació escolar que pateixen els centres educatius de Terrassa.

Des del Grup de Treball d'Educació de la CUP expliquen que "l'Ajuntament no es pot permetre el luxe de descartar d'entrada cap instrument que estigui a la seva disposició per compensar els nivells de segregació, ja que totes les dades que tenim a la mà indiquen que tenim un greu problema d'escolarització equilibrada".


Així mateix, des de la CUP recorden que la zonificació, juntament amb les adscripcions i la reserva de places, són algunes de les poques eines que té l'ajuntament per intentar equilibrar l'escolarització de l'alumnat. Per això, creuen que les declaracions mostren "poca voluntat política" per part de l'Ajuntament a l'hora d'abordar una qüestió. "Entenem que aquesta manca de voluntat política té a veure amb la negativa de l'Ajuntament a assumir els alts costos electorals que implica una política decidida contra la segregació escolar", afegeixen. 

Els anticapitalistes creuen que el posicionament de la regidora tira pel dret i passa per alt la seva pròpia declaració d'intencions respecte l'elaboració d'un pacte de ciutat participatiu i de consens. 


Finalment, la CUP reconeix que "la zonificació escolar no és una solució màgica i no donem per fet la seva obligada modificació". Ara bé, sí que demana a l'Ajuntament voluntat i valentia política per assumir els compromisos presos davant la comunitat educativa.
Participació