Una app terrassenca vol revitalitzar el comerç local amb una moneda virtual

L'aplicació Buugit ofereix ofertes i promocions per atreure els consumidors cap als negocis locals

Exemples d'ofertes a l'aplicació.
Exemples d'ofertes a l'aplicació. | Buugit
Redacció
03 de gener del 2017
Actualitzat a les 12:47h
L'agència de publicitat terrassenca Brain Up Grup ha llançat de manera gratuïta l'aplicació Buugit!!, que pretén ser una moneda virtual que atregui els consumidors en línia cap al comerç físic i de proximitat. La moneda virtual vol aconseguir un trànsit directe cap al comerç, fent que els usuaris hagin de canviar els seus buugits en persona.

La iniciativa neix del "malestar i la preocupació del comerç local de Terrassa", segons els creadors, a què sumen "l'arribada del servei de lliurament a domicili d'empreses com Amazon", que deixa el comerç local en escac.

Buugit vol ser una arma del comerç local per defensar el seu model de proximitat. La filosofia no és vendre online, sinó fer que el client torni al comerç a base de premiar-lo acumulant buugits, que equivalen a cèntims d'euro, pel simple fet d'obrir i interactuar amb l'aplicació, visualitzar ofertes, compartir-les i valorar-les, entre d'altres. Un cop acumulada una quantitat, l'usuari pot bescanviar els buugits als negocis locals amb un escàner de codis QR.

El desenvolupament de l'aplicació ha durat dos anys, un temps en el qual ciutats com Barcelona, Sevilla i Santa Coloma de Gramenet s'han plantejat utilitzar la moneda virtual com a eina per revitalitzar el comerç local. 

A més d'atreure clients, també hi ha avantatges per als comerços, com el fet de poder tenir estadístiques fiables per veure, en temps real, la repercussió del perfil i de les ofertes que apareixen a l'aplicació.