Un equip de la UPC de Terrassa guanya una cursa de motos elèctriques

La moto MotoSpirit UPC, feta per alumnes de l'ESEIAAT, ha quedat en primera posició de la competició MotoStudent en categoria elèctrica | El projecte és part del programa Inspire, que promou projectes d'enginyeria innovadors i reals

La moto MotoSpirit UPC, al Circuit d'Aragó
La moto MotoSpirit UPC, al Circuit d'Aragó | UPC
La Torre
11 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 16:23h
L'equip MotoSpirit UPC ha guanyat la quarta edició de la cursa MotoStudent, que s'ha disputat aquest cap de setmana al circuit d'Aragó, en la categoria elèctrica. Aquesta cursa enfronta diferents motocicletes dissenyades i construïdes per estudiants de diferents universitats.

MotoSpirit UPC, construïda per estudiants de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) ha estat la motocicleta elèctrica més ràpida de la competició, amb Toni García al manillar.

La jornada de competició va començar amb la pole position per l'equip terrassenc, amb una volta ràpida de 2 minuts i 32 segons i una velocitat punta de 119 km/h. A la cursa, la moto de l'ESEIAAT va arribar en primera posició, a nou segons del segon classificat i amb una mitjana de 112 quilòmetres per hora. A més, van aconseguir la volta ràpida, en 2 minuts i 30 segons.

La moto, feta amb un xassís de fibra de carboni i amb un motor comú a la resta d'equips, ha estat feta per estudiants de diferents titulacions de l'ESEIAAT: Alex George, Cristian Rosiña, Dani Mateo, Edgar Ferrer, Isaac Martínez, Isart Julià, Javier Peña, Marc Esteve, Pol Puchol, Oriol Puig i Xavi Safont, i ha rebut el suport de 29 empreses i institucions.

MotoSpirit UPC s'alimenta amb una bateria de cel·les d'ió-liti proporcionades per Melasta. El xassís de la moto és tubular, de fibra de carboni, amb una pipa amb les dimensions justes per abraçar les bateries. El motor elèctric és el mateix per a tots els participants perquè el proporciona l'organització. Sota el motor s'ha instal·lat la caixa de canvis, un dels reptes a l'hora de construir la moto per la dificultat d'inserir-la a la resta de l'estructura. La suspensió del davant és telescòpica i la del darrera és basculant doble amb tubs de carboni. El carenat està fet a mida i el seu disseny està basat en la comoditat d'extracció.

MotoSpirit UPC és un dels projectes del programa Inspire de l'escola d'enginyeria terrassenca, que promou projectes d'enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, sempre amb la supervisió i l'assessorament del professorat i de l'escola. Inspire va guanyar el curs passat el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària de la UPC, i ha rebut la distinció Vicens Vives a la millor iniciativa docent de la Generalitat de Catalunya.
 

L'equip de MotoSpirit UPC Foto: UPC