El servei telefònic d'atenció ciutadana 010 de Terrassa ja és gratuït

Terrassa és la primera ciutat de Catalunya en oferir el servei de forma totalment gratuïta

La Torre
22 de setembre del 2016
Actualitzat a les 9:38h
El servei telefònic d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Terrassa ha passat a ser totalment gratuït. Les trucades al 010, tant des de telèfon fixe com des del mòbil, i amb independència de l’operadora amb la qual es faci la trucada, deixen així de tenir un cost per al ciutadà. El passat 16 de setembre va finalitzar el termini legal previst per a que totes les operadores s’adaptessin al nou sistema de tarifació, pas que ha culminat el procés iniciat mesos enrere. D’aquesta manera, Terrassa esdevé la primera ciutat de Catalunya en fer-ho de forma gratuïta. Totes aquelles persones que vulguin accedir al servei des de fora del municipi, també poden gaudir d’aquesta gratuïtat trucant al 900 922 010.

Fa 25 anys, Terrassa va ser la segona ciutat de l’Estat espanyol, després de Barcelona, en oferir el servei d’atenció telefònica als ciutadans. Durant tots aquest anys, el servei ha anat evolucionant i ampliant la seva oferta, adaptant-se a les necessitats de la societat. En els seus inicis, aquest servei va ser concebut com un canal només d’informació. Actualment, a més, també ofereix un complert servei que permet, ja sigui via telefònica o telemàtica, fer gestions de tramitació i pagament amb targeta, consultes, tweets, etc.

El servei d’atenció telefònica de l’Ajuntament de Terrassa està plenament integrat en el dia a dia de la ciutadania, tal i com ho demostren les estadístiques. Així, en els darrers cinc anys, la mitjana anual de consultes ateses pel servei és de gairebé dos per ciutadà, el que significa unes 400.000 consultes ateses per any. La utilitat d’aquest servei va molt més enllà de ser un canal còmode per contactar amb l’administració local, rebre informació i realitzar tràmits i gestions. També s’ha consolidat com un instrument fonamental en la gestió de situacions d’emergència.