CCOO denuncia que Autema reincideix en l'actitud anti-sindical

El sindicat no està d'acord amb la concessionària de la C-16 pel que consideren un acomiadament desproporcionat d'un treballador

La Torre
26 de juliol del 2016
Actualitzat a les 12:31h
Cabines de cobrament de l'autopista Terrassa - Manresa.
Cabines de cobrament de l'autopista Terrassa - Manresa. | Pere Fontanals
El passat divendres 22 de juliol, la Direcció d'Autema, concessionària de l'autopista C-16, va prendre la decisió d'acomiadar un treballador per “manca de confiança”, una decisió marcada per la unilateralitat, la exagerada desproporció i la persecució sindical, segons Comissions Obreres.
 
El Comitè d'empresa, amb majoria del sindicat CCOO, es va tancar a les instal·lacions de l'empresa per exigir explicacions a la Direcció i Gerència per aquesta decisió contra un treballador afiliat al sindicat.
 
A les 17.00 h l'empresa es va avenir a reunir-se amb el comitè i representants sindicals. En aquesta reunió l'empresa es va reiterar en la decisió mentre que per part del sindicat es va posar de manifest la desproporció de la mesura i l'atac que representa contra la llibertat sindical i el dret a la negociació. La reunió i el tancament va finalitzar a les 19.00 h amb l'acord de que es valoraria la decisió i les dues parts es tornarien a trobar el dilluns 25 de juliol a les 11.00 h.
 
En la reunió d'aquest dilluns, 25 de juliol, CCOO afirma que l'empresa s'ha continuat mantenint inflexible i “orgullosa” en la decisió "desproporcionada i anti-sindical" d'acomiadar el treballador, rebutjant qualsevol de les propostes que s'havien formulat per part del Comitè i del sindicat. "Autema reincideix en una actitud anti-sindical que ja s'havia donat en el passat i que va quedar demostrada per la Inspecció de Treball", apunten des de CCOO.

Aquest fet agreuja encara més les tenses relacions laborals a l'empresa, marcades pel clima de sobrecàrregues de feina en els peatges motivada per l'aplicació del Decret de la Generalitat de descomptes en el peatge de la C-16, per tal de descongestionar la C-55. El gran augment de circulació per la via arrel d'aquest decret no ha suposat un increment dels operaris de peatge, amb la qual cosa les sobrecàrregues són evidents (un únic operari s'ha de fer càrrec de dos peatges). Segons CCOO, les incidències també han patit un increment notable amb l'augment de circulació i els operaris acaben desbordats i sobrecarregats de feina, alhora que les queixes derivades augmenten sense que l'empresa prengui cap determinació al respecte.
 
CCOO critica que les tenses relacions entre concessionària i Generalitat acaben repercutint en una plantilla que ja s'ha vist molt reduïda en els darrers anys i que ara ha de suportar la manca de capacitat de la Direcció per fer front a el increment de circulació.