Terrassa Plaça injectarà 30 milions d'euros i crearà 1.074 llocs de treball

Es contemplen 300.000 clients potencials i un moviment d'entre 3,5 i quatre milions de persones l'any, de la ciutat i de la comarca pròpia, a més de Rubí

Joan Manel Oller
15 de juliol del 2016
Actualitzat el 16 de juliol a les 9:37h
Simulació de com serà el futur centre comercial
Simulació de com serà el futur centre comercial | Citygrove

Ubicació del futur centre comercial Foto: Citygrove


Les xifres del projecte Terrassa Plaça maregen. Manuel Gonzalo De Ligne, director associat de desenvolupament de Citygrove, n'ha explicat algunes aquest divendres: una inversió de 30 milions d'euros; 1.074 llocs de treball; 300.000 clients potencials i un moviment d'entre 3,5 i quatre milions de persones l'any, de la ciutat i de la comarca pròpia, a més de Rubí. No es cerquen ni santcugatencs ni sabadellencs. 

El nou espai ocuparà més de 30.500 metres quadrats en un terreny de més de 55.000 situat entre l'avinguda del Vallès, la de les Nacions i els carrers Cantàbria i Navarra. Del total, 23.000 són superfície comercial, 2.700 de comerç tradicional (alimentació, adrogueria i perfumeria) i 20.400 de comerç no alimentari -quatre locals per equipament de la persona (4.600) i de la llar (3.800) i 11.900 de bricolatge (inclou Bricomart). Uns 3.000 va a restauració i oci, amb tres establiments de menjar, un gimàs i una benzinera.

Els secrets del macropojecte egarenc es desvetllen poc a poc. Les obres han començat aquest 14 de juliol i es perllongaran per un espai de dotze o tretze mesos. La inauguració es contempla per octubre de 2017. Dels 30 milions d'euros, quinze són per les obres i la resta per actuacions diverses, entre elles tot el procés de paperassa.

El pas previ ha estat l'enderroc de les naus antigues, amb sostres de fibrociment, que ha estat eliminat (dotze tones). La inversió ha estat de 135.000 euros.

Els responsables a l'Estat espanyol del grup britànic asseguren que a als 1.074 llocs de treball (569 directes, 296 indirectes i 209 induïts), s'han d'afegir els més de 450 treballadors que faran falta per tirar endavant les obres durant els seus mesos de construcció. L'objectiu és que el personal contractat sigui de Terrassa i, a ser possible, aturats de llarga durada, joves i més grans de 50 anys. 
 

Simulació de com serà el futur centre comercial Foto: Citygrove


Citygrove ja hi ha confirmat la presència d'un supermercat Mercadona i d'una gran superfície de bricolatge i material de construcció com és Bricomart. L'objectiu és que les dues firmes siguin les locomotores per atraure establiments de més petit format en un centre obert que podrà comptar amb fins a 14 locals comercials.

La Torre també va informar que el nou macrocentre comercial comptarà amb establiments de les marques Foster's Hollywood, Kiwoko, Altafit i Visionlab. Manuel Gonzalo ha confirmat Kiwoko i ha sumat Sprinter i Maxcolchón i ha dit que amb la resta hi ha converses avançades. El directiu pensa que no hi ha competència amb Parc Vallès sinó complementarietat i afirma que la decisió d'escollir Terrassa respon a la seva ubicació i a patir un dèficit en aquest tipus d'oferta.


Per facilitar la mobilitat a la zona, es comptarà amb més d'un miler de places d'aparcament per a cotxes, a més de reforçar-se l'accés amb una nova línia d'autobús, amb busos llançadora i amb un aparcament per a 70 bicicletes.