Quan tenir aigua calenta i fogons et fa perdre la salut

Porto 50 trucades en 2 mesos i mig, i infinitats de reclamacions per tal de donar de baixa el comptador actual de Gas Natural, el qual té un deute per part de l'anterior titular, i demanar un alta d'un nou al meu nom

per Sonia Ordóñez Martínez, 7 de juliol de 2016 a les 12:32 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de juliol de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Estic sense gas a casa des del passat 19 d'abril que vaig iniciar els tràmits amb la Comercializadora de Gas Natural. La meva sol·licitud és donar de baixa un comptador i donar un alta nova, ja que el comptador anterior té un deute que no em correspon i, en Atenció al Client de Gas Natural, em van indicar que el procés menys perjudicial per a mi era sol·licitar la baixa del comptador actual i demanar un alta d'un nou al meu nom.

Sense saber on em ficava, i confiant en la bona gestió que ha d'oferir Gas Natural, el 19 d'abril es va iniciar un procés agonitzant al qual encara no li han donat solució.


Em sento impotent, calculo portar més de 50 trucades (registrades en enregistraments), durant aquests dos mesos i mig. I em veig involucrada en un laberint sense sortida en el qual els tres elements claus, “Comercializadora de Gas Natural”, “Distribuïdora de Gas Natural” i “el Centre de Gas de Vilanova i la Geltrú- RAGAS GAS NATURAL FENOSA”, 
em van derivant d'un a un altre, a manera de carambola de billar.


Mentrestant estic sofrint les inconveniències que em causa aquesta situació: dutxes amb aigua freda, mucositats i refredats que no se'm van; quan toca dutxa i rentat de pèl, haig de desplaçar-me a casa de la meva mare a 18 kms del meu habitatge; i cuinar en un fogó elèctric de gas.

La setmana passada vaig fer la meva última visita a RAGAS VILANOVA, ja que és a l'únic lloc que puc anar de forma presencial, amb la intenció de no aixecar-me de la cadira fins a tenir hora per a la retirada del comptador. Si feia falta que cridessin a Mossos d'Esquadra. El discurs obtingut va ser el mateix i després de molt, molt insistir, vaig aconseguir un document auster de Word dient que per part de la Comercializadora el tràmit està tancat i que el proper pas és de la Distribuïdora. Amb prou feines vaig aconseguir que m'estampessin un segell semi-oficial, i dic “semi” ja que el nom Gas Natural no apareix per cap costat.

Ara bé, últimament se m'està passant pel cap que tota aquesta mala gestió i mareigs en aquesta tramitació, sigui una tècnica encoberta de gas natural per cansar-me i que acabi pagant les factures que va deixar a deure l'antic titular del contracte, la qual cosa, no estic disposada ha fer.

He tramitat queixa al Sindic de Greuges i a l'Oficina del Consumidor, posant aquests tràmits en coneixement de Gas Natural, automàticament he rebut diferents respostes per part d'aquest servei: cadascuna d'elles facilitant-me diferent informació. M'han aclarit que el tall de gas ha estat a causa de l'impagament de l'anterior titular, i que ara procediran a reactivar el servei, deixant el deute que hi ha pendent (més d'1.000€) a nom de l'antic titular. Però ai, en una posterior resposta, m'han dit que si realitzen aquesta reactivació de servei, el deute es traspassa al nou titular. 

Evidentment, la qual cosa m'està quedant cada dia més clar és que: Gas Natural vol cobrar impagaments de deutors a qui no pot localitzar a través d'altres usuaris als quals sí té localitzats. Per això van retardant els tràmits, a veure si així aconsegueixen que el supòsit nou titular liquidi un deute que no li corresponent per tal de poder viure dignament amb aigua i fogons. És vergonyós que aquest monopoli del gas tingui un servei d'atenció als seus usuaris tan pèssim.

Sonia Ordóñez Martínez.

 

Participació