Terrassa estrena nou sistema de gestió de les notificacions administratives

Amb el nou sistema, el ciutadà té l'opció de decidir en tot moment si vol seguir rebent les notificacions en paper

per La Torre, 15 de juny de 2016 a les 15:43 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Ajuntament de Terrassa ha posat en funcionament un nou sistema de gestió de les notificacions. Aquest projecte s’emmarca en el camí cap a l’administració plenament digital iniciat per l’Ajuntament fa uns anys, i que culminarà amb l’entrada en vigor de la nova llei de procediment administratiu a la propera tardor. Segons aquesta llei, els originals de qualsevol document o expedient administratiu hauran de ser sempre en format electrònic. 

Amb la implantació del nou sistema de gestió, l’Ajuntament s’avança en donar compliment a aquesta llei pel que fa a les notificacions que rep la ciutadania. A partir d’ara, les notificacions originals seran en format electrònic i es podrà accedir a elles sempre que es vulgui a través de l’espai de “La meva carpeta” de la Seu Electrònica de l’Ajuntament. Un dels compromisos del Pla de Mandat és la prestació de serveis eficients i eficaços on l’administració electrònica i els processos de millora contínua tinguin un paper rellevant.


Amb el nou sistema, el ciutadà té l’opció de decidir en tot moment si vol seguir rebent les notificacions en paper. El sistema permet imprimir i ensobrar de manera automàtica i centralitzada totes les notificacions generades des de qualsevol servei i procedir al seu enviament. Són les empreses adjudicatàries del servei de repartiment les que s’encarreguen de les tasques d’impressió i ensobrat i, a la vegada, de fer el retorn del resultat de la notificació també en format digital. Això comporta l’absència total de paper a l’Ajuntament pel que fa als procediments de notificació, amb el conseqüent estalvi de recursos i de temps en les tasques derivades de la pròpia gestió del paper (impressió, ensobrat, trasllat, etc.).

Aquest projecte es complementa amb d’altres desenvolupats per l’Ajuntament els darrers anys, com la compulsa electrònica, que permet la digitalització des del propi registre de tota la documentació que entra a l’Ajuntament; la Seu Electrònica, que dóna compliment al dret de la ciutadania a realitzar qualsevol gestió amb l’Ajuntament pel canal telemàtic; el tauler d’edictes electrònic, accessible en qualsevol moment i des de qualsevol lloc; i el sistema de validació i pagament de factures, que permet complir de manera rigorosa amb els terminis legals de pagament als proveïdors i que funciona sense cap paper.

 

Participació