Neix Aula Actual, un projecte social intergeneracional a Terrassa

La iniciativa, que aplega diverses associacions de veïns, vol aportar coneixement i vivències als egarencs amb tallers, activitats i espais de debat adequats a les necessitats de cada generació

Ballart i Duque s'han reunit amb els impulsors d'Aula Actual
Ballart i Duque s'han reunit amb els impulsors d'Aula Actual | Foto: Aj. Terrassa
La Torre
12 de juny del 2016

Ballart i Duque s'han reunit amb els impulsors d'Aula Actual Foto: Aj. Terrassa


Aquesta setmana, Aula Actual de Terrassa ha iniciat oficialment la seva activitat amb la presentació del seu projecte a l'alcalde de Terrassa Jordi Ballart i al regidor de Serveis Social, Noel Duque. Aquesta entitat, que està formada per les associacions veïnals de Can Roca, Vallparadís, Cementiri Vell, Torrent d’en Pere Parres, Plaça Catalunya – Escoles pretén impulsar una iniciatvia ciutadana "engrescadora" que s'ocupi de "desenvolupar el coneixement de les persones grans i joves".

Jordi Balcells director tècnic del projecte, expressa les línies de treball d'un projecte intergeneracional. En els adults, es basarà en tallers de salut i qualitat de vida; mentre que en adolescents s'intentarà fer-los entendre les tasques prioritàries a desenvolupar, fer sorgir l’esperit emprenedor, donar orientació cap a una estratègia d’èxit personal, de definició i entrenament en les competències professionals, i entrenar les capacitats d’aprendre i desaprendre i sobretot debats de com afrontar situacions d’abús escolar.

Per aquells més joves, l'entitat impulsarà sessions informatives i de deabt sobre la vivència del món i del futur, donant a conèixer el voluntariat educatiu però també realitzant sessions interactives  d'interès.

També hi haurà programes destinats a gent gran, en els quals es potenciaran les sessions informatives relacionades amb els temes de la salut i els hàbits de vida, els factors d’agressivitat com i identificar-los i com defensar-los i tallers d’activació mental.

I per als infants, Aula Actual pretén crear una acció de treball des de les AMPA basades en xerrades en reflexions de desenvolupament dels nens, supervisió d’una experiència pedagògica lúdica amb l’objectiu de potenciar funcions mentals. Així com organitzar debats o col·loquis sobre temes d’educació familiar i l’aprenentatge i taules rodones sobre l’agressivitat i l’adolescència.