Escapades NacióMotor

ESCAPADA : Pels volts d'Estenalles, el Turó del Montcau i Mura

Una sortida apte per a totes les edats que combina gaudir de la conducció, de caminar per la muntanya i relaxar-se passejant per una vila medieval.

per F.Boada, 11 de juny de 2016 a les 08:48 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Us proposem una escapada d'un dia entre el Vallés Occidental i el Bages tot seguint la carretera de Terrassa a Talamanca (BV-1221) que comença practicament al terme municipal de Matadepera i s'endinsa cap al parc natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac.

 

El nostre "acompanyat", l'Audi Q5, amb el turó del Montcau de fons Foto: F.Boada


Transcorreguts 10 quilómetres i uns quants revolts arribareu a coronar el Coll d'Estenalles a 870 Mts sobre el nivell del mar. Just 100 metres abans i trobareu els parkings i el centre d'informació del Parc. Al centre d'informació trobareu tota la informació necessària per realitzar aquesta excursió i les moltes altres que comencen just en aquest punt.

 

Al coronar el Coll d'Estenalles, comença la nostra caminada fins al Montcau Foto: F.Boada


Des d'aquí comença l'excursió al turó del Montcau, el segon cim més alt del Parc Natural de Sant Llorenç amb una alçada de 1.056m. El turó Montcau es caracteritza pel seu aspecte rocallós i monolític. Tota l'excursió discorre per camins ben marcats i es sencilla de realitzar. Només en els últims metres d'ascenció on s'ha de grimpar per les codines del massís presenten una mica de dificultat.

 

Tram final de la pujada al turó del Montcau Foto: F.Boada


Si a algun dels nostres acompanyants se'ls hi pot fer feixuc pujar al Montcau, poden esperar-nos tranquil·lament a Coll d'Eres seguint el camí principal i esperar el nostre descens del Montcau.

Amb la gana feta i havent tornat al pàrquing de coll d'Estenalles continuarem pels revolts de la BV-1221 cap a Mura. El conductor, podrà trobar el seu gaudi particular per una carretera d'allò més divertida i que transcorre pels bells paratges del massís.
 

El Montcau des de la carretera a Mura Foto: F.Boada


Situat en el conglomerat muntanyós de Sant Llorenç del Munt, Mura forma part de les Valls del Montcau. El nucli medieval de Mura representa un reclam de gran interès, i envoltat, a més, per un entorn natural envejable.
 

Arribada al terme municipal de Mura Foto: F.Boada


Al nucli hi ha diverses possibilitats en restauració i allotjament. De manera que després de dinar i amb les forces recuperades podeu estirar les cames tot deixant-vos perdre pels estrets i costeruts carrers de Mura.

Si la calor apreta, també podeu fer una caminada pels paratges de la riera de Nespres. Riera de Nespres avall hi ha el molí del Mig, ressenyat per primera vegada al segle XI i en funcionament fins a mitjans del segle XX com a molí fariner, d'oli i de vi; també obtenia energia elèctrica aprofitant un salt d'aigua.
 

Mura un poble ple d'encant Foto: F.Boada


Avui pot ser visitat com casa-museu de la vida rural de diferents èpoques. Finalment, cal fer esment d'un altre edifici d'interès, El Puig de la Balma, una casa encantadora que va ser construïda excavant directament la roca de l'indret.

El nostre accompanyant en aquesta ruta ha estat l'Audi Q5 Tdi 190. Quan  va apareixer al mercat el 2008 era el SUV més Cool del moment i passats els anys encara es fa mirar. La seva imponent graella davantera, els llums diürns i el fet de no ser gaire alt li donen un aspecte esportiu i elegant alhora que imposa si el veus pel retrovisor. Sembla un atleta vestit d'etiqueta. 
 

Audi Q5 Foto: F.Boada


A l'interior del Q5,  quatre passatgers poden arribar a la fi del món amb tot el confort d'una bona berlina. Espai de sobres en totes les cotes, seients confortables i la sempre molt agradable lluminositat i sensació d'espai provinent del sostre solar panoràmic opcional. El maleter si bé no es el millor del segment amb 540 litres és més que suficient. La poca remor que arriba a la cabina provinent del motor i de la rodadura també contribueix a aquest ambient d'absolut confort.

El conegut motor 2.0Tdi de 190 Cv que mou el nostre Q5 és d'aquells motors semblen valer per a tot. Sense ser un atleta de velocitat, la bona xifra de parell d'aquest Tdi 190, 400Nm, permet moure amb agilitat els quasi 1.800 kg tant com per marcar un registre 8,4 seg pel 0-100 Km/h o arribar als 210 km/h de punta. La tracció permanent Quattro, els immensos pneumàtics i el pes penalitzen el consum tot i mantenir-lo en uns valors raonables que superen per poc els 8,5 litres en ús normal.
 

Audi Q5 Tdi 190 Quattro Foto: F.Boada


El rodar del Q5 sobre l'asfalt és impecable, es nota sempre perfectament connectat a l'asfalt. El sistema Audi Drive Select ens permetrà escollir el mode de conducció que vulguem en cada moment en funció del nostre tipus de conducció. Gràcies a la seva tracció integral Quattro tan li fa si l'asfalt és sec, mullat o nevat, ell s'hi mou amb la mateixa seguretat i sense alterar el ritme.

Els camins de terra no són el seu fort i no s'hi mou amb gaire agilitat, ni pneumàtics, ni suspensions, ni relacions de canvi són les més adients per aquest ús fora de carretera. Evidentment la seva alçada i tracció Quattro et poden portar amb més tranquil·litat de l'habitual per una pista no gaire trencada.
 

Audi Q5 Tdi 190 Quattro Foto: F.Boada


Encara que la competència en el segment dels SUV premium és ferotge i l'actual Q5 està arribant al final dels seus dies manté una presència impecable, i pel que fa al comportament o prestacions continua a primera línia. L'Audi Q5 continua sent una aposta segura i és per això que continua sent un dels SUV's prèmium més desitjats.
 

 

Participació