Pallarols aconsella les empreses de Terrassa sobre la transformació digital

La Torre
09 de juny del 2016
Actualitzat a les 14:25h
La Nova Jazz Cava va acollir el Meet in Jazz
La Nova Jazz Cava va acollir el Meet in Jazz | Foto: Rius Consultors

La Nova Jazz Cava va acollir el Meet in Jazz Foto: Rius Consultors


La Nova Jazz Cava de Terrassa va ser aquest dimecres punt de trobada i reflexió empresarial en el marc del Meet In Jazz que va organitzar Rius Consultors Associats, S.L.P. Aquest any, a més, l’acte va servir per celebrar els 25 anys de la firma terrassenca, que un cop més va reunir a empresaris i professionals per debatre i compartir les tendències actuals de l’economia i del mercat.

Sota el títol La transformació digital de les empreses, més de 140 persones van assistir a la conferència d'Oscar Pallarols, director del programa Smart Living de Mobile World Capital Barcelona, el qual va exposar els principals reptes i oportunitats de futur per a les empreses en el marc de la tendència global a la digitalització dels models de negoci.

Pallarols va assenyalar la importància de la direcció en el procés de transformació digital de la companyia i va afegir en aquest sentit que "el procés de transformació digital ha de venir des de dalt", i ha de tenir en compte "l’estratègia de la companyia, el seu model de negoci i la cultura de l’organització", destacant que aquest procés ha de descansar "sobre tres grans pilars com són: els models de processos, el producte o servei i l’experiència de client". 

L'empresari també va apuntar a la identitat digital, l’internet de les coses, la intel·ligència artificial i el big data com les quatre tendències en la transformació digital que ja estan arribant i que seran "claus" per entendre la "disrupció" que arriba en els propers anys. Segons Pallarols, "si no estem preparats serà un tsunami que se’ns emportarà per endavant".

Finalment el ponent va concloure la conferència amb les 10 recomanacions clau per afrontar aquest canvi, entre les quals va destacar la "necessitat d'un major grau de col·laboració entre competidors d’un mateix sector, humilitat i valentia, situar el client en el centre, combinar allò físic amb allò digital, així com entendre la tecnologia com un mitjà, si bé essencial, per a millorar".