Seur i la seva «anti professionalitat»

"Vaig confiar en la seva "professionalitat" per transportar una guitarra antiga, d'aquestes que ja no es troben, assegurant l'enviament pel màxim import que ells em permetien assegurar", escriu Luis Rubio

Luis Rubio
04 de juny del 2016
Doncs sí, "anti professionalitat" i no "poca professionalitat", com potser hauria d'haver escrit, però és que la realitat de com treballen és impròpia d'una empresa suposadament internacional i seriosa.

Ja fa gairebé un mes vaig confiar en ells perquè transportessin un instrument musical, que vaig embalar amb cura amb la intenció d'evitar algun tipus de manipulació nefasta de l'article. Vaig confiar en la seva "professionalitat" per transportar una guitarra antiga, d'aquestes que ja no es troben, assegurant l'enviament pel màxim import que ells em permetien assegurar.

Vaig creure en la seva "professionalitat", en ser un transport típic entre Barcelona i Madrid en 24 hores, segons la seva tarifa. Vaig creure que tot aniria sobre rodes, mai millor dit.
Dubtava que com a molt, la funda rígida que recobria la guitarra podria patir algun lleu cop, i que no hi hauria més contratemps.

Vaig creure fermament en què una empresa del suposat nivell de Seur, amb uns suposats alts estàndards de qualitat, lliuraria el meu paquet a la persona de destinació amb un somriure i un "bon dia. Aquí té el seu paquet".

Tot ha quedat en antiprofesionalidad.
Tot ha quedat en pèrdua del paquet, cosa absolutament impensable tenint un nombre electrònic de seguiment.
Tot ha quedat en li abonament l'import de l'assegurança (una dècima part del valor real de la guitarra) i no volem saber-ne res més, perquè no sabem què ha pogut passar.

No són capaços de trucar mai per comunicar què s'està fent per trobar el paquet. No són capaços de dir què ha passat, on s'ha perdut, si ha estat robat, si s'ha trencat, què estan fent per trobar-lo, quines mesures prendran perquè no torni a succeir o perquè no és un cas aïllat.

Entro a internet i trobada casos similars. Fins i tot m'informen de primera mà sobre una persona que va lliurar una altra guitarra per transportar i que ni tan sols va arribar al moll de càrrega més proper a la seva població. Encara que per sort, segons em diuen, després de rebre Seur un correu electrònic amb tints de predenúncia, sembla que per art de màgia la guitarra va aparèixer.

I la meva preguna és: De debò és necessari haver de buscar els "antecedents" d'una empresa de paqueteria com Seur a internet abans d'enviar alguna cosa? De debò és necessari estafar així a la gent que confia en la seva professionalitat? De veritat no saben fer-ho millor? De veritat és així com funcionen les coses en aquest país, com si fos una república bananera?

De veritat sou tan absolutament "anti professionals"?

Luis Rubio Masero