Salesians Terrassa fa balanç del primer any de formació DUAL

Les empreses participants valoren la recuperació de la figura de l'aprenent mentre que a l'estudiant li permet agafar experiència en el món laboral

La Torre
29 d'abril del 2016
Salesians Terrassa ha acollit una reunió de la comissió de seguiment DUAL dels CFGM de Mecanització i Instal·lacions elèctriques. Aquest comissió està constituïda per les empreses que tenen alumnes acollits en formació DUAL, pel sirector de l’escola, els tutors d’FCT (Formació en centres de treball), el Cap del Departament d’Escola Empresa, el Cap del departament d’Electricitat, Informàtica i Mecanització i la Cap d’Estudis de la secció d’FP.

Durant la reunió es van intercanviar opinions sobre l'evolució dels alumnes a les empreses, es va valorar la motivació dels alumnes; assistència, incidències, puntualitat, serietat en les tasques encomanades, es va valorar el seguiment del pla d’activitats que han de portar a terme els alumnes a l’escola mitjançant la plataforma informàtica QBiD, es van revisar els dies que els alumnes estan a l’escola i els dies que aquests van a la empresa, sí la organització és l’adequada o no. 

Així mateix es van tractar els aspectes a millorar en la formació de l’alumne al centre i aspectes que es poden millorar a l’empresa i les mancances detectades en els alumnes que caldria treballar abans la incorporació.

Les empreses participants d’aquesta comissió, en general, estan satisfetes de l'evolució que han fet els alumnes des de l’inici del període de proves, fins ara que ja porten més del 90% de les hores del contracte de formació i beca salari realitzades. Per les empreses tenir alumnes en formació DUAL és una experiència positiva tot i que en ocasions el seguiment d’aquests alumnes per part dels tutors d’empresa es fa dificultós i la resposta dels alumnes no és sempre la que s’espera d’ells.

Beneficis de la formació DUAL

Les empreses coincideixen que la formació DUAL és un tipus de formació que ajuda a tenir personal qualificat treballant a la empresa, que s’ha recuperat la figura de l’aprenent, que se’l pot formar a la empresa, que pot anar passant pels diferents departaments de la mateixa i que se li pot anar definint un pla de carrera que li pot servir per desenvolupar una tasca important a dins de la empresa. I si això no és possible a l’alumne aprenent li serveix com un creixement professional i personal que pot fer constar a la part d’experiència laboral del currículum, essent al mateix temps, el procés enriquidor per la empresa doncs aquesta intervé en aquest creixement personal i professional de l’alumne que tan beneficiós és pel futur.

La trobada va servir, doncs, per compartir, debatre i prendre acords per millorar el procés DUAL iniciat fa un curs a Salesians (actuals alumnes de 2n curs) i preparar la nova fornada d’alumnes DUAL (actuals alumnes de 1er curs) que tot just ara començaran el procés de selecció i les hores de prova, que si tot va bé, acabaran sent nous contractes de formació o beques salari compaginant els seus estudis i la seva formació escola-empresa.