L'Ajuntament de Terrassa prova un sistema de zona blava on no es paga

Es tracta d’una modalitat d'estacionament limitat amb la qual es pretén que algunes places d’aparcament tinguin una dinàmica de rotació, però sense competir amb la zona blava

La Torre
27 d'abril del 2016
Actualitzat el 28 d'abril a les 10:17h
Parquímetre de zona blava a Terrassa
Parquímetre de zona blava a Terrassa | Foto: Cristina Moraguez

Parquímetre de zona blava a Terrassa Foto: Cristina Moraguez


L’Ajuntament de Terrassa posarà en marxa demà dijous, 28 d’abril, de forma puntual, un nou sistema d’estacionament per temps limitat, anomenat “Àrea Exprés”.

La mesura es farà a la confluència de l’avinguda de Josep Tarradellas amb Pedrell i a Pere Comerma, als barris del Torrent d’en Pere Parres i Segle XX, respectivament.

Es tracta d’una modalitat amb la qual es pretén que algunes places d’aparcament tinguin una dinàmica de rotació, però sense competir amb la zona blava, ja que respon a unes necessitats diferents.

La mecànica d’aquest sistema, que es posa en marxa demà com a prova pilot, es troba a mig camí entre una zona de càrrega i descàrrega, però en aquest cas oberta a tots els conductors, i la zona blava, però sense haver de pagar.

Es tracta d’una reserva de places d’aparcament a les quals el temps d’estacionament està limitat, concretament per 15 minuts. L’assaig vol provar si aquesta modalitat es mostra adequada per a espais en els que es necessiten aparcaments de rotació per animar el comerç, però en els que la demanada no és prou sistemàtica per a la implantació de la zona blava.

En el nou sistema, els conductors han de senyalitzar l’hora de la seva arribada mitjançant un rellotge o bé una nota al parabrisa del vehicle. De moment, aquests assaigs del nou sistema es realitzaran allà on són necessaris espais lliures d’aparcament, però per estades limitades.

La plaça d’aparcament que s’habilitarà a partir de demà a l’avinguda  Josep Tarradellas, en la confluència amb carrer Pedrell, i les dues que entraran en funcionament al carrer de Pere Comerma, se sumen a les dues places que es van posar a prova a l’octubre a Ramon Llull.