Ortiz i Malo, guanyadors del Ral·li de Motos Històriques de Terrassa

Els pilots van recórrer vora 100 quilòmetres, 34 dels quals cronometrats entre Matadepera i Navarcles

per La Torre, 27 d'abril de 2016 a les 18:02 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Jaume Ortiz Vendrell, en categoria pre-guerra, i Manuel Malo Vizcarra en post-guerra es van imposar al XXXIX Ral·li de Motos Històriques de Terrassa, organitzat el passat diumenge 24 d'abril per l'Escuderia Motor ATHC.

Els pilots van recórrer vora 100 quilòmetres, 34 dels quals cronometrats entre Matadepera i Navarcles, en la prova de regularitat amb més història i prestigi del calendari nacional. Els guanyadors havien cobrir el recorregut establert amb una velocitat mitjana de 39 quilòmetres per hora. El Coll d'Estenalles suposava l'obstacle més dur que havien de superar les motocicletes, un port que es va pujar dues vegades, tant d'anada com de tornada.

Ortiz es va endur la victòria a la regularitat en la categoria pre-guerra amb la seva Ravat ER 120 de l'any 1930, mentre que Malo va guanyar la categoria de post-guerra conduint una Vespa 150 de l'any 1964.

Pel que fa als altres premis, la moto més antiga va ser la Indian Scout de l'any 1925 de Josep Maria Piera Eroles, la millor restauració pre-guerra se la va endur la Kündapp KS 600 de l'any 1937 de José López Miguel, la millor restauració de clàssiques va ser per la Norton Fastback de 1970 de Jesús Moreno Bravo, la guanyadora de la categoria femenina va ser Goretti San José Call amb una Montesa Impala de 1963 i el premi al millor sidecar va ser per la BMW R/75 de 1943 de Francesc Roura Fernàndez.

Els pilots van partir a tres quarts de nou de les instal·lacions de l'Atlètic i va atravessar Matadepera per anar fins a Navarcles, passant pel Coll d'Estenalles, on van arribar una hora més tard. Allà es va fer el tradicional esmorzar català ofert pels Amics del Motor de Navarcles.

Després, es van desplaçar fins a Calders i Monistrol de Calders, d'on van partir cap al Coll de la Solana per trencar fins a Mura, passant un segon cop pel Coll d'Estenalles. Els pilots van arribar a Matadepera, on es va fer la tradicional exposició de les motos i l'entrega de premis.

Tot i les previsions de pluja per diumenge, la prova es va poder realitzar perfectament en un clima assolellat. Cal destacar la presència de pilots femenines, que cada any en participen més i amb millors resultats.

 

Participació