Nova campanya per prevenir la violència familiar a Terrassa

ALBA posa en marxa un servei orientat a qui pateix qualsevol tipus de violència així com també a les persones que l'exerceixen | L'increment de casos de maltractaments a la llar preocupa l'associació que demana la col·laboració d'empreses, particulars i institucions per fer-li front

Lluïsa Tarrida
05 d'abril del 2016
Actualitzat a les 19:40h
Enric Riverola, en primer pla, amb Ester Pérez i Lluís Puig
Enric Riverola, en primer pla, amb Ester Pérez i Lluís Puig | Foto: Marcel Marsal

"La violència és una lacra social que hem de col·laborar entre tots per eradicar-la", ha manifestat Enric Riverola, president d'ALBA a Terrassa, aquest dimarts en l'acte de presentació d'una nova campanya que l'entitat sense ànim de lucre posa en marxa. Contra la violència familiar és el nou projecte que l'associació impulsa davant l'increment que han palpat de situacions de violència a les llars de la nostra ciutat.

"Un 25-30% dels usuaris que tractem a Alba han patit al llarg de la seva vida algun episodi de violència", ha dit Ester Pérez, directora del Centre de Dia, unes percentatges que es podrien traslladar a la resta de la societat i que en els darrers anys han augmentat de manera preocupant. "Des d'Alba volem posar l'accent en la violència cap als nens, entre adolescents, a la feina, de fills cap als pares, dels néts als avis...", especifica Pérez i matisa "la violència de gènere creiem que des dels serveis socials ja s'està fent una bona feina i, per aquest motiu, aquelles dones que vinguin a demanar ajuda perquè pateixen maltractaments per part de la seva parella seran derivades al circuit habitual". 

L'objectiu és aprofitar la infraestructura ja existent d'ALBA per realitzar, de manera específica, tasques de prevenció i tractament integral tant per la víctima com per l'agressor. Seran tractaments individualitzats que abraçaran tots els aspectes de la persona: econòmics, legals, mèdics, socials i laborals.

Així, hi haurà teràpies individuals, en grup, orientacions familiars, ocupacionals i d'inserció laboral. Un ampli ventall que es donarà cobertura "amb recursos propis, gràcies als professionals amb àmplia experiència de què disposem, i sense subvencions de ningú, però que sí que amb la implicació i ajuda d'empreses, comerços, entitats i particulars". També es posarà molt èmfasi en la prevenció, orientada sobretot a empreses (xerrades i tallers per a treballadors per evitar situacions d'assetjament, mobbing, o altres tipus de violència) i a escoles (bullying, detecció de casos de violència a la llar, etc.)
 

Acte de presentació de la nova campanya d'Alba Foto: Marcel Marsal



Així, Riverola ha explicat que "no tenim un pressupost o una partida assignada a aquest programa, reclamem un esforç més al nostre personal. Un cop ja estigui en marxa i porti un temps funcionant esperem que amb la col·laboració externa puguem ampliar i millor el servei". La intenció és que empreses, comerços i entitats posin el seu granet de sorra "no només per responsabilitat social sinó també perquè els oferirem major visibilitat, gràcies a una nova revista que crearem en què es veuran representats".

La campanya és ambiciosa i vol arribar al màxim de persones possibles per això demanen l'ajuda de tothom per fer córrer la veu que existeix a partir d'ara mateix un nou servei que atén persones víctimes de violència familiar de manera estrictament confidencial i amb recursos professionals.