La FAVT Terrassa diu què en pensa de la compra d'autobusos acordada al ple

S'exigeix a TMESA un millor manteniment de la flota actual dels vehicles de transport

FAVT
15 de març del 2016
Actualitzat a la 13:23h
Recordem fets passats: Al Ple Municipal del gener, l'equip de govern va presentar un Dictamen, amb la proposta de compra de 15 nous autobusos (6 híbrids).

L'oposició, amb diferents motivacions (alguns en volien més híbrids i d'altres menys... més cost econòmic o més cost mediambiental i sanitari), va rebutjar-ho per no arribar a un acord.

Pocs dies després, la FAVT emetíem un comunicat públic expressant la nostra preocupació; i és que, la desavinença política es traduïa en la demora de les esperades, noves i necessàries unitats que havien de renovar l'envellida i problemàtica flota.

En el mateix escrit, demanarem diàleg, entre govern i oposició, per possibilitar l'acord de compra dels màxims autobusos híbrids i l'aprovació de la mateixa al Ple de febrer. I per sort, el diàleg es va produir i l'acord va arribar. L'equip de govern, ha portat al Ple de febrer la mateixa proposta presentada el mes anterior amb l'ampliació de comprar dos nous camions de recollida de residus. Davant d'aquest fet, la FAVT volem manifestar: La satisfacció per l’acord de compra dels autobusos, ja que permetrà la renovació de part de l’actual flota malmesa.

També la nostra perplexitat, i és que l’acord només contempla la compra de 6 autobusos híbrids envers els 9 de gas-oli (menys saludables i molt més contaminants). A més d'expressar la preocupació per què els nous autobusos no arribaran fins a finals d’any. Fa por pensar en les possibles avaries i problemes que poden tenir quan arribin les altes temperatures... Recordem els fets de l’any passat i no oblidem que en les últimes setmanes s'han avariat dos autobusos

Per tot això, requerim a l'equip de govern dues qüestions: 1a) Facin els màxims per avançar l'arribada de, almenys, algunes de les noves unitats. 2a) I el compromís d'exigir a TMESA un millor manteniment de la flota actual.