El mòbil genera les principals queixes a l'Oficina de Consum de Terrassa

L'oficina municipal de Consum va atendre més de 6.500 consultes, més de la meitat sobre el sector serveis | Terrassa celebra la Setmana del Consum pensada en conscienciar els més petits

La Torre
11 de març del 2016
Actualitzat a la 13:30h
Miquel Sàmper i Pilar Plaza exposant el balanç d'actuacions de l'Oficina de Consum
Miquel Sàmper i Pilar Plaza exposant el balanç d'actuacions de l'Oficina de Consum | Foto: Marcel Marsal

El tinent d’alcalde de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, Miquel Sàmper, ha presentat aquest dijous les activitats de la Setmana del Consum 2016, que se celebrarà del 14 al 18 de març. L'acte també ha comptat amb la presència de Pilar Plaza, cap del servei de Consum de l'Ajuntament de Terrassa.

La Setmana del Consum se celebra el mes de març per commemorar el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, concretament el dia 15, una efemèride que es va instaurar l’any 1983 per les Nacions Unides per recordar els drets de totes les persones com a usuàries i consumidores.

Les activitats previstes són un concurs diari a la ràdio municipal de Terrassa sobre temes d'actualitat de consum, on els participants (dins del programa Primera Hora a les 8.50h) podran guanyar sopars o vermuts per a dues persones si responen correctament a la pregunta proposada; un taller de consum responsable a les escoles Fàtima i La Llar; la 16a Gimcana del Consum amb la participació de diverses escoles de primària de la ciutat; i, finalment, divendres a la tarda, el lliurament dels premis de la gimcana i un espectacle a càrrec de la companyia Keco Pujol.

27 denúncies i 97 queixes

La presentació de la Setmana del Consum també ha servit per fer balanç de les actuacions del 2015 a l'Oficina de Consum de Terrassa (OMIC). Aquesta oficina, pensada per fomentar un consum responsable alhora que actuar davant conflictes o oferir atenció personalitzada a la ciutadania, va atendre 6.511 consultes durant el 2015.

Les més usuals feien referència al sector serveis, un total de 3.849, en concret a problemes amb les factures de la llum i del mòbil. En segon lloc, el sector comerç va generar 391 consultes mentre que el sector de professionals liberals (en especial, els professionals de la llar) va ocupar 389 consultes.

El nombre de queixes registrades van ser 97 (38 en el sector comerç i 24 a serveis) mentre que les denúncies interposades per una possible infracció en matèria de consum van ser 27 (12 a establiments, 8 alimentació, 7 a comerços electrònics, 2 a hotels). 

Quant a la Junta Arbitral de Consum, l'any 2015 el servei va rebre un total de 1.112 sol·licituds d'arbitratge i va realitzar 881 mediacions. La majoria de les sol·licituds d'arbitratge s'han presentat contra empreses de serveis i no contra establiments de comerç en general, a la qual cosa es pot afegir que moltes vegades la mala relació entre l'empresa i el client fa que aquest interposi una sol·licitud en contra de l'empresa.

A més, cal destacar que quasi la meitat de les sol·licituds d'arbitratge rebudes pertanyen al telèfon mòbil (397), amb un percentatge total del 48% del reclamacions, seguit pel sector de l'electricitat amb un 17% (192 sol·licituds) i del gas (67), un 6%. Més avall, hi ha també telèfon fix (85) internet (54), electrodomèstics (34), i automòbils de reparació (27).