El Centre Cultural Terrassa exposa gravats de Chillida, Miró i Tàpies

Aquesta exposició es complementa amb un conjunt de tres escultures de Miró instal·lades a l’entrada i al vestíbul

per La Torre, 10 de març de 2016 a les 12:53 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de març de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Un detall de l'Ocell destructor de Joan Miró Foto: CCT


Djous va obrir al Centre Cultural Terrassa l’exposició Impressions, una mostra de 42 gravats de reconeguts artistes contemporanis que, sense pertànyer a un mateix corrent artístic, tenen en comú el seu pas pels tallers d’impressió dels editors Maeght i la petjada que van deixar a la història del gravat i la litografia del segle XX.


L’exposició es podrà veure a la Sala 3 fins al 28 de maig. Valerio Adami, Georges Braque, Alexander Calder, Eduardo Chillida, Alberto Giacometti, Joan Miró, Saul Steinberg i Antoni Tàpies en un mateix espai a Terrassa.

Tots ells van tenir a la seva disposició els últims avenços tecnològics, en convivència amb les tècniques més tradicionals d’estampació, donant una disparitat estètica de resultats en una ambient de llibertat i inspiració.


La mostra comprèn obres executades amb tècnica calcogràfica i litogràfica, entre les quals trobem aiguafort, aiguatinta, carborúndum, gofrat, litografia i serigrafia d’artistes com Valerio Adami (Bolonya, Itàlia, 1935), Georges Braque (Filadèlfia, Estats Units, 1898), Alexander Calder (Argenteuil, Val-d’Oise, França, 1882), Eduardo Chillida (Sant Sebastià/Donostia, 1924), Alberto Giacometti (Borgonovo, Suïssa, 1901), Joan Miró (Barcelona, 1893), Saul Steinberg (Râmnicu Sărat, Romania, 1913) i Antoni Tàpies (Barcelona, 1923).

Aquesta exposició es complementa amb un conjunt de 3 escultures de Miró instal·lades a l’entrada i al vestíbul del Centre Cultural Terrassa. L’exposició Impressions està organitzada conjuntament amb la Fundació Joan Miró, d’on provenen totes les obres. La col·lecció de gravats va ser una donació de la galeria Maeght, de París, a l’esmentada Fundació. Els artistes que trobem a la mostra, sense pertànyer a un mateix corrent artístic, tenen en comú el seu pas per aquests tallers d’impressió Maeght, punters en la seva època.

 

Participació