Reclamen millores a la C-1415a, un dels vials més perillosos de Catalunya

El tram que uneix Terrassa, Matadepera, Castellar i Sentmenat compta amb un centenar de revolts en 12,9 km, a més de ser un carretera estreta i on circulen cotxes, bicis i vehicles pesants | Els Ajuntaments dels quatre municipis afectats s'uneixen per exigir solucions a la Generalitat

La Torre
04 de març del 2016
Actualitzat a les 17:35h
Un dels accidents que va tenir lloc l'any passat a la carretera C-1415a
Un dels accidents que va tenir lloc l'any passat a la carretera C-1415a | Ramon Navarro

Representants dels quatre municipis Foto: Ajuntament de Terrassa


Els ajuntaments de Terrassa, Castellar del Vallès, Matadepera i Sentmenat reclamaran a la Generalitat que faci una diagnosi de l'accidentalitat de la carretera C-1415a i procedeixi amb urgència a executar les millores necessàries per eliminar-ne els trams de concentració d'accidents (TCA), antigament dits punts negres.

En una reunió que va tenir lloc aquest a l'Ajuntament de Castellar del Vallès, els quatre municipis van acordar fer aquesta petició com a conseqüència de l'estat de la via que uneix totes quatre poblacions. En els darrers dos informes EuroRAP, que elabora anualment el RACC en base a l'estadística d'accidents en relació a la intensitat de trànsit, la C-1415a figura com una de les 10 carreteres més perilloses de Catalunya.

La trobada va comptar amb l'assistència de l'alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, el tinent d'alcalde de Sostenibilitat i Territori de l'Ajuntament de Terrassa, Marc Armengol, l'alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona, la primera tinenta d'alcalde d'Obres i Activitats de l'Ajuntament de Sentmenat, Montserrat Rueda, i el tinent d'alcalde de Planificació de Castellar del Vallès, Pepe González.

Segons van considerar els assistents, aquesta via és estreta i té una realitat física, d'accessos i interseccions, que no permet una adequada cohabitació de vehicles diversos, com turismes, bicicletes i vehicles pesants. A més, van exposar que l'absència d'una via de prestacions adequades a la mobilitat actual, com podria ser la B-40 o Ronda del Vallès, obliga als usuaris a utilitzar-la com a via d'accés a activitats i a urbanitzacions per als desplaçaments entre els diferents municipis.

Per tot això, es demanarà a la Generalitat que les obres de millora es puguin projectar aquest mateix any i que s'executin al més aviat possible. El traçat de la carretera és bàsicament el mateix que quan es va construir, el darrer decenni del segle XIX, i compta amb un centenar de revolts en 12,9 km. Entre els diferents TCA, un dels que preocupa és la cruïlla de la carretera C-1415a amb la BV-1248 de Matadepera a Sabadell.