Petit Estel-La Nova de Terrassa guanya el 1r. Junior Business Challenge

Un joc-competició de simulació empresarial en què han participat centres de Batxillerat i FP del Vallès

La Torre
03 de març del 2016
L’Escola Petit Estel-La Nova, de Terrassa, amb l’equip d’alumnes de 1r de Batxillerat format per Anna Vallhonrat, Oriol Cuadra i Laia Martal per Anna Vallhonrat, Oroll Cuadra i Laia Marínez, sota la tutorització de la professora, Helena Sierra, ha estat guanyador de la primera edició del Junior Business Challenge (JBC) que organitza Euncet Business School (EBS). El JBC consisteix en un joc-competició de simulació empresarial que recrea situacions realistes de gestió i presa de decisions estratègiques d’una companyia. El segon i el tercer premis han estat per a dos equips de 2n de Batxillerat de l’Institut Can Planas de Barberà del Vallès.

En el 1r JBC han participat 112 nois/noies d’instituts i escoles del Vallès  integrats per alumnes de 1r i 2n de Batxillerat i Formació Professional.  La directora d’Euncet explica que la valoració ha estat “molt satisfactòria. Es tracta d’una experiència pionera i en aquesta primera edició era una prova pilot per veure l’acollida de la iniciativa per part dels centres educatius. La resposta ha estat molt bona i ens fa pensar que, en la segona edició, podríem duplicar el nombre d’instituts participants”. 

La directora afegeix que “Euncet ha introduït els simuladors empresarials amb els alumnes d’ADE amb un tipus d’experiència que denominem “Learning by Playing”, és a dir, aprendre jugant. Inspirat en aquestes eines hem creat el JBC per familiaritzar els nois i les noies més joves en aquestes eines i promoure el coneixement de l’empresa, l’emprenedoria i els negocis a l’àmbit escolar.  L’objectiu del JBC és segons Dolors Puig, “introduir la cultura de l’emprenedoria i els valors del treball en equip en els nois i les noies fent servir la metodologia del joc que ajuda a trencar barreres i veure de manera molt més propera i divertida l’acció d’emprendre”. 

El JBC ha comptat amb dues fases de competició i es va iniciar a la tardor. La primera ha estat d’entrenament. Els nois i les noies que han integrat els 33 equips participants s’han enfrontat al projecte “Energy and Co”, prenent decisions orientades a situar la companyia de begudes energètiques com a líder en el mercat. 

Els i les alumnes, durant quatre sessions, i amb les orientacions dels seus professors responsables, han pres decisions estratègiques com el preu, la millor promoció i també sobre el finançament del projecte. D’aquesta etapa d’entrenament, s’ha passat a la fase de joc, on els equips han competit tots entre tots, prenent decisions empresarials estratègiques per a una companyia del sector dels lactis amb productes com iogurt, formatge fresc i llet. L’objectiu dels equips era aconseguir liderar un mercat on l’oferta d’aquest tipus de productes està molt atomitzada. 

La classificació final respon a l’encert en les decisions que van prenent els equips orientades a assolir els objectius per a l’empresa i els productes. De la mateixa manera que en la vida real, del resultat de les decisions preses depèn l’èxit de la companyia. Els guanyadors han estat aquells que més be han posicionat l’empresa tan per lideratge de marca com per beneficis.