Terrassa desenvoluparà un laboratori d'art i educació

Es tracta d'una prova pilot que es desenvoluparà també a el Prat i Granollers

La Torre
24 de febrer del 2016
Actualitzat el 28 de febrer a les 12:40h
Terrassa ha estat escollida per desenvolupar un laboratori d’art i educació que ha d’investigar la relació entre els centres d’art municipals i els centres educatius, tot involucrant també els agents artístics. L’Oficina de Difusió Artística (ODA) de la Diputació de Barcelona ha seleccionat tres ciutats destacades pel seu programa municipal d’Arts Visuals, com Terrassa, el Prat i Granollers, per tirar endavant una prova pilot en la qual cada una desenvoluparà un laboratori, amb la col·laboració d’HAAC, Centre d’Art i Creació Contemporània de Vic. El taller serà dirigit per Ramon Parramon, director d’HAAC.

El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Terrassa, Jordi Flores, destaca que “l’elecció de Terrassa per participar en aquest innovador projecte demostra l’alta qualitat de les seves programacions estables d’arts visuals”. El regidor subratlla “la importància d'entroncar els centres educatius amb els centres d’arts municipals i els agents artístics de la ciutat perquè l’art tingui més presència en l’educació”. Els centres terrassencs que participen en aquest laboratori d’art i educació són les escoles Verge de Montserrat, Joaquima de Vedruna, Cultura Pràctica i El Pi, l’Institut Blanxart i l’Escola Municipal d’Art i Disseny. Així com els artistes Juan Carlos Estudillo i Sílvia López; les associacions Aprop’art, Windown.org i BaumannLab; i el Museu de Terrassa, coordinats pel departament d’Arts Visuals (Terrassa Arts Visuals) del Servei de Cultura de l’Ajuntament.

El Laboratori tindrà una durada d’11 mesos, de febrer a novembre. La primera sessió es va celebrar el passat dilluns, 22 de febrer, a la Casa Soler i Palet. L’experiència tindrà una vessant clarament pràctica, amb el desenvolupament d’un projecte específic a cada municipi. La metodologia d’aquesta recerca es fonamenta en el coneixement especialitzat i en l'experimentació multidisciplinària, transversal i col·laborativa. La hipòtesi de treball de partida és que, d’una banda, per investigar la relació entre centres d’art municipals i centres educatius cal implicar els agents artístics (artistes, comissaris, mediadors especialistes en art, etc.); i d’altra, que cal desenvolupar una acció pràctica a cada un dels municipis participants.