PSC, CDC i C's fan un tripartit per renovar els autobusos

El govern de Terrassa arriba a un acord amb C's la compra aquest 2016 de quinze vehicles, sis dels quals híbrids, amb una inversió de gairebé 4,5 milions d'euros | L'executiu presentarà la proposta en el proper ple de febrer i espera que la resta de partits s'hi sumin

per Lluïsa Tarrida, 19 de febrer de 2016 a les 15:31 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de febrer de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Javier González (C's) i el tinent d'alcalde Marc Armengol Foto: Marcel Marsal


Una proposta "raonable, responsable i prudent". Aquesta ha estat la clau perquè l'equip de govern de Terrassa -format per PSC i CDC- hagi arribat a un acord amb C's sobre la renovació de la flota d'autobusos. Finalment, després que en el passat ple de gener el tinent d'alcalde Marc Armengol veiés com la seva moció era tombada per tots els partits de l'oposició, ara tot apunta que la podrà tirar endavant. A l'espera de l'aprovació final, sembla que l'acord del tripartit permetrà posar remei a una necessitat real de la ciutadania: modernitzar el transport públic de Terrassa.


La proposta que es presentarà aquest dilluns en junta de portaveus preveu que l'Ajuntament de Terrassa faci una inversió de 4.425.000 euros en la compra d'una quinzena d'autobusos. Són quinze perquè la idea era renovar cada any 5 vehicles en substitució dels que tinguin més de 12 anys. I com que l'any passat no es van poder adquirir, el govern s'ha vist empès ara a comprar els corresponents al 2015, 2016 i fent "un esforç" també els de 2017. Aquests nous vehicles està previst que arribin en un període de 8-12 mesos, per tant, a finals d'any o inicis de 2017 ja haurien d'estar tots en circulació. 

El punt conflictiu que va fer encallar la compra en el passat ple va ser quina quantitat havien de ser autobusos dièsel i quants havien de ser híbrids. Mentre Terrassa en Comú considerava que tots havien de ser híbrids, C's manifestava que quatre vehicles d'aquesta tecnologia eren els adequats. La moció no va trobar suport de la resta de partits i va ser desestimada. Ara, després de les negociacions, el govern anuncia que seran sis vehicles híbrids (on el consum és de 80% dièsel + 20% elèctric) els que es compraran.


PSC-CDC i Ciutadans deixen la porta oberta a què altres formacions polítiques incorporin esmenes i se sumin a aquest acord. I asseguren que amb la compra d'aquests sis vehicles híbrids, l'Ajuntament ja està fent "una clara aposta per les noves tecnologies sostenibles; ens situem en les mateixes xifres que grans ciutats com Madrid o Barcelona en què el percentatge de busos híbrids en la seva flota ronda el 10%". 

Dos camions per a Eco-Equip

"Per nosaltres és una aposta arriscada i forta, però creiem que l'acord es beneficiós per a la ciutat tenint en compte la urgència de renovar la flota i les reivindicacions ciutadanes al respecte", ha explicat el portaveu de C's Javier González. Com a contrapartida per l'acceptació dels sis vehicles híbrids proposats pel govern local, Ciutadans ha arrencat el compromís que es durà a terme una monotorització minuciosa -de mínim 9 mesos- del funcionament real dels busos per assegurar-se que la inversió econòmica obté els fruits desitjats. Un anàlisi que haurà d'incorporar-se en el plec de condicions del concurs de licitació que es farà a finals d'any i que les empreses que optin a gestionar el servei hauran de tenir present.

Així mateix, PSC i CDC també han acceptat la petició de Ciutadans d'ampliar la flota d'Eco-Equip. Per fer-ho, s'utilitzarà el romanent de la liquidació de l'exercici 2015, uns 300 mil euros. I es destinaran a la compra de dos camions de càrrega posterior. Armengol ha volgut deixar clar que "aquests diners no són de l'Ajuntament, són de la mateixa empresa, i han estat ells els que han acceptat fer la compra dels dos vehicles enlloc de destinar-los a altres necessitats. Tots entenem que la flota d'Eco-Equip necessita una renovació a fons", i el tinent d'alcalde ha afegit "de fet, calculem que caldrien entre 4 i 5 milions per recapitalitzar correctament l'empresa, i aquest és un dels reptes que encararem en el Pacte per la Neteja". 

 

 

Participació