Cecot Terrassa pressiona Pastor per acabar el IV Cinturó a principis de 2017

La ministra espanyola anticipa que "en pocs dies" començarà la construcció del túnel que comunica Abrera i Terrassa | La patronal vallesana es reuneix amb la titular per demanar-li que acceleri les obres del tram egarenc de la B-40

La Torre
18 de febrer del 2016
Actualitzat el 19 de febrer a les 12:42h
Antoni Abad, president de la patronal vallesana Cecot, s'ha reunit aquest dijous amb la Ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, a la seu de la Delegació del Govern a Catalunya en nom de la plataforma de representants empresarials i de l'administració local que estan reclamant la finalització de l'execució de la Ronda Vallès, i especialment el tram Abrera-Terrassa.

La reunió ha estat la resposta a la invitació per escrit que la Cecot, els ajuntaments de Terrassa, Martorell, Viladecavalls i Abrera, i les empreses Seat i Mercadona van fer arribar a la Ministra la setmana passada per convidar-la a conèixer i debatre les conclusions de l'Informe tècnic sobre la tornada de la inversió de la Ronda del Vallès en el tram Abrera-Terrassa i per demanar-li accelerar la finalització d'aquesta obra. Concretament, els representants han sol·licitat a la Ministra que l'execució d'aquest tram finalitzi abans del primer semestre del 2017.

Abad ha incidit, durant la reunió amb els representants del Ministeri, en la importància d'aquesta infraestructura que ha qualificat "d'estratègica per al territori com a element vertebrador entre comarques", així com en l'estalvi de costos que suposarà a les empreses i la millora en la mobilitat per als ciutadans. Segons l'Informe tècnic, la finalització d'aquest tram tindrà un impacte macroeconòmic de 252 milions d'euros a Catalunya i els efectes de la infraestructura en el conjunt de l'Estat se situen entre els 364 i els 427 milions d'euros.

D'altra banda, també segons l'Informe tècnic, l'execució de l'obra portarà un estalvi anual de gairebé 24 milions d'euros, tenint en compte costos externs i interns, i el fet que cada dia transitarien per la via més de 2.500 vehicles pesats. A més, ha afegit Abad, "aquesta infraestructura contribueix a fer una xarxa més sostenible per l'augment de la fiabilitat i l'eficiència; la reducció de la congestió i els accidents". Segons l'Institut Cerdà, es reduirien en 6.700 tones les emissions de CO2 a l'any.

Seguiment continuat de les obres

Pastor, que ha visitat les obres de la B40 en el tram Olesa de Montserrat-Viladecavalls, ha afirmat tenir coneixement de l'Informe de Ronda Vallès arran d'una trobada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i el secretari general d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, on ja els va anticipar que "en pocs dies" començaria la construcció del túnel que comunica la B-40 entre Abrera i Terrassa. Ana Pastor ha informat a Abad que l'execució d'aquesta obra té "caràcter prioritari" des del Ministeri i que la seva realització i finalització està en funció del pla de treball de la constructora. Segons Pastor, el sistema mecànic que està perforant el túnel entre Olesa i Viladecavalls tenen una capacitat d'avanç de 3 metres/ dia.

Pastor també ha comunicat a Abad que ja és a punt la licitació per a l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers, ja que, com ha insistit, el Ministeri és conscient de la importància estratègica de la Ronda Vallès per al territori. En aquest sentit, els assistents han obert una porta a una col·laboració més directa i a realitzar un seguiment continuat durant el desenvolupament de les obres. Per la seva banda, la Cecot conjuntament amb la plataforma FEM Vallès, com a entitat coneixedora i de referència al territori, s'ha prestat a participar activament per aconseguir els màxims consens possibles a mesura que l'obra avanç, alhora que buscarà generar el menor impacte a la zona.