El govern de Terrassa afirma que destinarà 0 euros a les grans superfícies

El tinent d'alcalde Amadeu Aguado afirma que el govern té com a prioritat dinamitzar el petit comerç i recorda que Terrassa té una mitjana de superfície comercial per habitant inferior a Sabadell | Miquel Sàmper defensa que l'increment de grans establiments comercials alimentaris en els darrers vuit anys ha estat només de vuit

per Lluïsa Tarrida, 16 de febrer de 2016 a les 13:07 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 16 de febrer de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
"L'Ajuntament de Terrassa destinarà 500 mil euros aquest 2016 per dinamitzar el comerç de proximitat de la nostra ciutat, en fires, llums de Nadal, oficina d'atenció empresa..., i 0 euros a les grans superfícies. Aquest és el nostre model" ha dit de forma contundent el tinent d'alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat, Amadeu Aguado. Una partida que es preveu que s'incrementi en un 10-15% al llarg de l'any fruit de la repriorització d'altres petites partides pressupostàries.

El debat engegat sobre la proliferació en els darrers mesos de centres comercials -sobretot establiments alimentaris- que s'han instal·lat al municipi ha obligat a l'equip de govern a exposar el seu "full de ruta" sobre el comerç i a manifestar quines prioritats té l'executiu local en aquest aspecte.


L'executiu ha volgut mencionar una dada que considera significativa i que contextualitza el creixement de superfícies. "L'any 2007, a Terrassa teníem 38 mitjanes i grans superfícies alimentàries, a data de 2016 la xifra és de 46. És a dir, amb aquests gairebé nou anys s'han incrementat en 8", ha subratllat el tinent d'alcalde de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, Miquel Sàmper. "En un curt període de temps han confluït diverses inauguracions i a nivell sensorial això crida molt l'atenció però cal tenir en compte les dades dels darrers anys", ha dit el regidor convergent que ha afegit que "la responsabilitat del govern és buscar l'equilibri entre la protecció del comerç local i l'establiment de grans superfícies, i això no sempre és fàcil perquè intervenen factors com la generació de llocs de treball". I com a exemple ha explicat que aquest dilluns va tenir una reunió amb un empresari que demanava 10.000 metres quadrats a la ciutat i a canvi garantia contractar 50 persones de Terrassa. 

Malgrat les recents obertures de Mercadona, Esclats, MediaMarkt, el futur centre Terrassa Plaça... Amadeu Aguado ha volgut aclarir que Terrassa es troba per sota de la mitjana catalana quant a metre quadrat de superfície comercial per habitant. Així ha destacat que a Catalunya és del 2% mentre que a la nostra ciutat ens trobem en l'1,62%, una xifra inferior, per exemple, a la veïna Sabadell que té 1,9%.


Creixement en base al POUM

Igualment, l'equip de govern ha volgut explicar l'afirmació que hi ha "preocupació" per protegir el comerç i la definició d'un model comercial basat en la descentralització o no que es va donar a conèixer recentment en el marc de la reunió amb el conseller d'Empresa, Jordi Baiget. "La inquietud que tenim no és a curt termini, sinó a dos-tres anys vista, quan hi hagi els primers rebrots de l'economia i haguem d'optar fermament per un model o un altre" ha explicat Aguado.


No obstant, han volgut posar de relleu que "el POUM aprovat l'any 2003 per unanimitat es definien les zones comercials de Terrassa i, posteriorment, l'any 2011, es va aprovar una modificació en què es concedia alguns espais reservats a sòl industrial que passessin a ser comercial. Es tracta d'un POUM restrictiu, i el que està passant ara ja estava dissenyat en el pla d'ordenació" ha dit el tinent d'alcalde de Comerç, deixant clar que la preocupació "és per quan hi hagi una major demanda en els anys vinents i l'Ajuntament no tingui eines ni instruments per decidir què fer fruit d'unes lleis restrictives i que no deixen marge de maniobra al Consistori per decidir quins usos comercials prioritza o promou". 

Així mateix ha anunciat que la recent creada Taula de Comerç tindrà com a prioritat dur a terme un estudi socioeconòmic de Terrassa en aquest àmbit.




 

 

Participació