La FAVT demana diàleg entre els partits per canviar ja els busos

Comunicat de la Federació d'Associacions de Veïns de Terrassa

La Torre
15 de febrer del 2016
Actualitzat a les 10:53h
En el Ple municipal del mes de gener, l’equip de Govern va presentar un dictamen per la compra de 15 nous autobusos (sis d’aquests híbrids). El dictamen va ser rebutjat pels vots contraris dels partits de l’oposició. A més, TeC i C’s van presentar dues propostes “totalment antagòniques”, que també van ser rebutjades al no aconseguir prou suport dels regidors. L'aposta de TeC era de més autobusos híbrids, una tecnologia menys contaminant i més saludable que la dièsel.

La de C’s de menys autobusos híbrids, al·legant que el seu cost és més elevat que els dièsel. Finalment, el dictamen de compra dels nous autobusos va ser rebutjada. En conseqüència, s’allarga la data d'adquisició dels mateixos i això és una pèssima noticia pels ciutadans.

La renovació de la flota d’autobusos de la nostra ciutat és una necessitat urgent i ineludible. Tots coneixem els molts problemes i avaries que han tingut els autobusos... des de l’estiu han causat moltes incomoditats als usuaris amb la culminació de l'incendi de dues unitats que, fins i tot, van posar en perill la integritat física dels passatgers i dels conductors. Des de la Favt hem denunciat reiteradament aquesta situació mitjançant comunicats, instàncies i reunions amb els representants municipals. L'explicació que ens han donat a aquests fets és que degut a l'excessiu envelliment de la flota d’autobusos cal renovar-los amb urgència.

Per tot l'exposat:

MANIFESTEM: La nostra preocupació per la demora en la compra i disponibilitat de nous autobusos per renovar la Flota, que provoca el rebuig del Dictamen de compra en el Ple municipal del mes de gener 2016.

EXIGIM: L’obertura immediata de diàleg entre l’equip de Govern i tots els partits de l’oposició, per aconseguir un acord raonable per portar el Ple d’aquest mes de febrer, que permeti la compra d'autobusos de tecnologia híbrida. Tecnologia menys contaminant, més ecològica i més saludable pels ciutadans que la dièsel, i en línia de les normatives europees que, a mixt termini, acabaran per prohibir la circulació d’autobusos dièsel.