Mina afirma que no talla l'aigua a persones amb situació vulnerable

La PAH s'ha presentat aquest dimecres a les seves oficines denunciant dos casos de vulneració de la llei contra la pobresa energètica | L'empresa ho atribueix a "un error administratiu" i restableix el servei a les famílies afectades

La Torre
10 de febrer del 2016
Actualitzat el 11 de febrer a les 9:31h
Mina, Aigües de Terrassa ha emès un comunicat per exposar la seva versió dels fets que han tingut lloc que aquest dimecres al matí quan diversos membres de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca s'han presentat a les oficines del carrer Societat reclamant que es compleixi la llei sobre pobresa energètica a Terrassa. La PAH al·lega que hi ha dos casos en què s'ha tallat el subministrament d'aigua a famílies en risc d'exclusió social i que això suposa una vulneració de la llei.

L'empresa subministradora ha rebut els representants i els ha informat que "complim els dos protocols acordats amb l'Ajuntament de Terrassa; un dels quals es va establir per a garantir el compliment de la Llei 24/2015 sobre talls en els subministraments bàsics a famílies vulnerables". Mina però ha volgut aclarir que "existeixen però, altres casos com els de persones que viuen en habitatges on no tenen el dret d'ús acreditat i han manipulat la xarxa per tal de tenir accés a l'aigua, el que es coneix com ocupacions" i ha matisat que "en aquests en els que es detecten situacions que no poden ser regularitzades contractualment, Mina segueix un segon protocol, també acordat amb l’Ajuntament, pel qual comunica a les persones afectades que han de sol·licitar a Serveis Socials la verificació de la seva situació personal, per tal de determinar els beneficis socials als que es poden acollir". 

En qualsevol cas, Mina vol subratllar que "no tallem l'aigua a cap client si no té una indicació expressa de Serveis Socials segons la qual l'afectat no es troba en situació de 
vulnerabilitat".

Respecte als dos casos presentats per la PAH a les seves dependències, Mina afirma que "podria haver-se produït alguna errada administrativa" i que un cop revisat cadascun dels casos "s'han resolt en el mateix moment restablint el servei". L'empresa subministradora explica que s'ha optat per establir "un fil directe" amb els responsables de la Plataforma d'Afectats per tal de "poder tractar aquests casos de manera més directe".

Finalment, Mina exposa que actualment hi ha més de 500 casos d'habitatges ocupats amb ús fraudulent del servei d'aigua, pendents de que es tramiti la solució pertinent per part dels Serveis Socials o habitatge de l’Ajuntament; i ratifica que "complim estrictament amb el previst en els protocols i en la llei".