La PAH denuncia que s'incompleix la llei sobre pobresa energètica a Terrassa

La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca presenta tres casos davant l'Ajuntament, Mina i Endesa en què s'han realitzat talls en el subministrament de llum i aigua en famílies vulnerables

Membres de la PAH a Endesa reclamant que tornin la llum a Mónica
Membres de la PAH a Endesa reclamant que tornin la llum a Mónica | Foto: PAH Terrassa
Lluïsa Tarrida
10 de febrer del 2016
Actualitzat a les 17:32h

Aquest dimecres al matí, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de Terrassa ha volgut deixar clar que vigilen el compliment de la llei 24/2015 sobre talls en el subministraments bàsics a famílies vulnerables. 

I ho han fet amb una acció múltiple que els ha portat primer a la nova Oficina de Pobresa de l'Ajuntament de Terrassa -al carrer Pantà- i, posteriorment, a les oficines de Mina i Endesa, empreses subministradores del servei. 
 

Famílies denunciat els talls de subministres Foto: PAH Terrassa

En concret, la PAH ha denunciat 3 casos de famílies egarenques que han vist en els darrers dies com se'ls tallaven l'aigua i l'electricitat per no poder fer front a les factures. D'aquesta manera han volgut deixar palès que s'està incomplint la llei "malgrat que en les reunions de seguiment de l'Ajuntament de Terrassa se'ns assegura que no hi ha talls". 

La plataforma exigeix a Consum i al consistori egarenc que prenguin les mesures necessàries per tal que Endesa torni la llum al més ràpid possible a la Mónica, una de les tres famílies afectades per talls en el subministre, alhora que demanen a les administracions que sancionin Endesa per "incompliment flagrant" de la ILP habitatge. 

"Els tres casos que hem donat a conèixer ens van arribar aquest mateix dimarts a la PAH", expliquen i subratllen que "aquestes famílies ja havien anat a presentar el seu cas a Serveis Socials i per tant, la llei indica que no es pot realitzar cap tall de subministrament sense demanar prèviament a serveis socials un informe que determini si la persona o unitat familiar es troba en risc d'exclusió residencial". La Llei marca que si la persona o unitat familiar usuària del servei compleix els requisits -com era el cas que la PAH denuncia- l'empresa subministradora no pot procedir al tall de subministrament mentre duri aquesta situació. L'informe de risc d'exclusió residencial té una validesa de 6 mesos, transcorreguts aquests, l'empresa subministradora atenent al principi de precaució ha de repetir el procés per tal de determinar si la família continua en risc d'exclusió residencial i per tant no pot procedir al tall de subministrament. 

La plataforma subratlla que "hem dit per activa i per passiva que fallen els mecanismes de detecció i reacció davant dels talls de subministre" i alerten que "poden haver-hi altres famílies en aquesta situació, el que anomenem talls invisibles".
 

Membres de la PAH davant l'Oficina de la Pobresa de Terrassa Foto: PAH Terrassa