Rull: «No és acceptable que la B-40 entre Terrassa i Abrera s'acabi el 2019»

El conseller de Territori i Sostenibilitat lamenta el retard d'una infraestructura estratègica per al territori

E.P.
05 de febrer del 2016
Actualitzat a les 16:05h

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha lamentat l’actuació de l’Estat en la construcció del tram Abrera (Baix Llobregat)-Terrassa de la B-40, l’anomenada Ronda del Vallès. El conseller ha insistit en què "no és acceptable que les obres s’acabin l’any 2019, ni en termes de productivitat ni de progrés del país". Per a Rull, "hi ha marge per acabar-les abans i, quan ha interessat, s’ha fet".

"Estem parlant d’una actuació de 6,5 quilòmetres que porta cinc anys de retard i que fa 10 anys que es va adjudicar. No és acceptable de cap de les maneres", ha dit. Rull ha fet aquestes declaracions durant la presentació, aquest dijous, d’un estudi per impulsar la Ronda del Vallès, elaborat per l’Institut Cerdà per encàrrec de la Diputació de Barcelona i la patronal vallesana CECOT.

L’estudi quantifica els beneficis que aportaria per a l’economia i les empreses la finalització i explotació del tram Abrera-Terrassa. L’estalvi intern de les empreses seria de sis milions d’euros anuals i l’estalvi en l’àmbit de la mobilitat, de 24 milions anuals. En termes de sostenibilitat, s’evitaria l’emissió de 6.700 tones anuals de CO2 i l’impacte macroeconòmic s’ha xifrat en 252 milions.  

Informe complet de l’estudi de la Ronda del Vallès