Flores diu que per gravar el missatge de Nadal es van pagar només 25 euros

El regidor de Cultura afirma que l'elaboració de la felicitació de Nadal es va fer "amb els equips propis de la Societat Municipal de Comunicació i la col·laboració puntual d'una productora externa"

La Torre
04 de febrer del 2016
Actualitzat a les 10:45h
El regidor de Cultura Jordi Flores ha fet pública la resposta a la pregunta formulada per ERC-MES sobre el cost i la producció del missatge de Nadal de l'alcalde de Terrassa que va ser emès per Canal Terrassa. Després de les dures crítiques rebudes des de la formació d'ERC per haver "mentit" en el darrer ple municipal i de l'exigència de resposta a través de les xarxes socials de Terrassa en Comú, Flores ha decidit transmetre la seva versió:

"El missatge de Nadal de l’Alcalde, adreçat a tota la ciutadania de Terrassa, és un contingut que des de fa anys emet Canal Terrassa com a mitjà de comunicació local de caràcter públic. Aquesta producció ha tingut diversos formats al llarg dels anys, essent el més habitual l’enregistrament del missatge en el plató i la seva posterior postproducció a càrrec dels equips tècnics i humans de la Societat Municipal de Comunicació.

Per tal de reduir despeses, el missatge de Nadal del 2015 va constar d’una realització molt més senzilla tècnicament i d’una durada més curta que en anys anteriors. La producció de la felicitació de Nadal es va fer amb els equips propis de la Societat Municipal de Comunicació i la col·laboració puntual d’una productora externa.

En concret, es va fer un rodatge de mitja hora en una localització exterior de la ciutat a càrrec d’un dels equips externs que habitualment col·laboren amb Canal Terrassa, amb un tipus de càmera molt lleugera per gravar en moviment, que no té l’empresa municipal. Posteriorment es van editar aquestes imatges i es va fer tot el grafisme corresponent a càrrec de personal tècnic de la Societat Municipal de Comunicació.

Per tant, no s’ha prescindit dels serveis propis. Canal Terrassa encarrega puntualment algunes produccions o rodatges a productores externes d’àmbit local (aquesta és una fórmula habitual en totes les televisions públiques locals i nacionals), atès que amb la infraestructura i recursos dels quals disposa no pot fer front a tots els continguts ni formats que s’han de produir. Alhora, aquesta línia de col·laboració és una via d’estímul i dinamització del sector audiovisual local, que forma part també d’un dels valors afegits que caracteritzen els mitjans de comunicació públics. 

El cost del missatge de Nadal de 2015 és de 125 euros, inclosa la gravació externa (25€) i el cost d’empresa (personal i maquinària) que assumeix la Societat Municipal de Comunicació (4 hores d’un tècnic, més l’amortització de maquinària).

Aquest cost és menys de la meitat del que hauria significat la realització en el plató, per a la qual haurien estat necessaris 5 tècnics (1 realitzador, 1 tècnic de so, 2 operadors de càmera i 1 auxiliar de plató) un mínim de dues hores (muntatge del decorat i enregistrament), a més de l’edició i grafisme posterior (4 hores). En aquest cas, el cost aproximat seria d’un mínim de 300 euros.

La programació de Canal Terrassa al llarg dels seus pràcticament 30 anys d’història ha prioritzat sempre els continguts d’àmbit local, atès que aquesta és la seva essència i singularitat respecte d’altres mitjans de comunicació audiovisuals; tot garantint el dret a la informació de la ciutadania amb criteris de proximitat, transparència i pluralitat. Entre aquests espais, també hi ha els d’àmbit polític, amb presència de tots els partits que formen el Consistori. Tots els continguts es produeixen buscant sempre la màxima qualitat optimitzant el màxim possible els recursos tècnics i humans dels quals es disposa".