Foc creuat entre govern i oposició per la flota d'autobusos de Terrassa

El PSC acusa d'irresponsable TeC, ERC i C's per impedir la compra de 15 vehicles, sis dels quals híbrids | Ciutadans va considerar la proposta de l'executiu "massa experimental i cara" mentre que TeC i ERC creuen que cal "una aposta més gran per una tecnologia menys contaminant"

La Torre
29 de gener del 2016
Actualitzat el 30 de gener a les 12:21h
Unanimitat en què cal renovar la flota però no en quins models i quants vehicles cal comprar
Unanimitat en què cal renovar la flota però no en quins models i quants vehicles cal comprar | Foto: Cristina Moraguez

Unanimitat en què cal renovar la flota però no en quins models i quants vehicles cal comprar Foto: C.M.


La desestimació del ple municipal celebrat aquest dijous sobre el dictamen referent a autoritzar a TMESA la renovació de diversos vehicles pel període 2016-17 no ha satisfet a ningú. Ni a l'equip de govern, ni a l'oposició, com s'ha pogut veure en les reaccions a les xarxes socials per part de regidors de banda i banda. 

I és que les dues esmenes presentades des de C's i Terrassa en Comú no van obtenir prou suport del ple com tampoc va prosperar la proposta de la compra de quinze autobusos -sis dels quals híbrids-, valorada en 4,4 milions d'euros, que havia posat sobre la taula l'equip de govern.

El govern va considerar que davant les dues propostes "totalment antagòniques" que havien plantejat Ciutadans i TeC, la seva era la més "equilibrada" no només en termes pressupostaris sinó també medioambientals. Per aquest motiu, en no aconseguir prou consens, l'executiu ha mostrat clarament el seu disgust i ha recalcat que "paralitzar la compra dels 15 busos ha estat una acció irresponsable, de la qual qui en surt més perjudicada és la ciutadania". 

C's va manifestar que l'oferta del govern comportava "una gran inversió" i es va mostrar preocupat perquè podria acabar convertint-se en "la ruïna d'aquest Ajuntament ja que ens costarà el doble", i considerava que era "millor no fer experiments en la compra de tants vehicles híbrids". 

Per la seva banda, Terrassa en Comú ha manifestat a través d'un comunicat que lamenta que no es pogués aprovar un dictamen que "permeti avançar, amb diligència, en la urgent renovació que necessita l'actual flota d'autobusos del transport públic municipal". I atribueixen la culpa al fet que "una vegada més, el govern de la ciutat va presentar la proposta de manera tancada sense haver compartit abans els criteris amb la resta de grups. Una proposta que és contradictòria amb les conclusions de l'informe tècnic que la fonamenta i que és absolutament incoherent amb els compromisos polítics en matèria de mobilitat i medi ambient presos públicament pel govern".

Des de TeC afirmen que es va posar sobre la taula una proposta alternativa, que significava "apostar decididament pels autobusos híbrids, una tecnologia menys contaminant i més eficient que la dièsel, per avançar cap a una ciutat més saludable i amable per als seus habitants". Una proposta que no va prosperar i per això acusen l'exeuctiu que a dia d'avui no es pugui iniciar el procés de renovació d'autobusos perquè "lamentablement, Terrassa té un govern PSC-CiU que actua amb supèrbia, com si governés en majoria, menyspreant el treball, el criteri i la disponibilitat de Terrassa en Comú".

Reaccions a Twitter