Cecot Terrassa demana a Rull posar remei a la «infradotació» del Vallès

La patronal s'ha reunit amb el conseller de Territori per exposar-li la necessitat d'acabar el Quart Cinturó, més trens semidirectes cap a Barcelona o la creació dels nodes d'interconnexió entre les línies de Rodalies amb les del Metro del Vallès

La Torre
28 de gener del 2016
Actualitzat a les 16:18h
El conseller Josep Rull s'ha reunit amb membres de la patronal vallesana
El conseller Josep Rull s'ha reunit amb membres de la patronal vallesana | Foto: Cecot

El conseller Josep Rull s'ha reunit amb membres de la patronal vallesana Foto: Cecot


La patronal vallesana Cecot ha iniciat aquest dijous la ronda de reunions amb els diferents departaments del nou Govern de la Generalitat relacionats amb l’economia, l’empresa i el territori. Josep Rull, Conseller de Territori i Sostenibilitat ha estat el primer en trobar-se amb els membres de la Junta Directiva de la Cecot, sota la presidència d’Antoni Abad, en una reunió qualificada per ambdues parts com a "molt profitosa" per la possibilitat d’establir punts en comú entre els plans d’actuació previstos i les necessitats al territori.

Rull ha exposat davant de la vintena d’empresaris assistents l’organigrama i el funcionament dels departaments de Territori i de Sostenibilitat i Mediambient per a la nova legislatura i ha afirmat que el seu, "és un departament hardware per al país, hem de garantir una plataforma fiable on es puguin desenvolupar projectes de progrés. Projectes empresarials, socials, territorials, etc. Tenint sempre com a requisit fonamental, per qualsevol desenvolupament d’aquesta plataforma, els criteris de sostenibilitat i mediambientals".

Durant la reunió, la patronal ha traslladat al conseller la preocupació del sector empresarial en relació amb la "infradotació" històrica del Vallès tenint en compte que és el primer pol manufacturar exportador del sud d'Europa. Abad ha exposat al conseller la necessitat d’acabar infraestructures clau pel territori com el Quart Cinturó, "infraestructures que tenen un retorn de la inversió alt i quasi immediat, tant per al sector empresarial, com per a la mobilitat, com pel creixement econòmic de l’entorn". El president de la Cecot ha reclamat aquesta infraestructura com una via "de relació i connexió eficaç i ràpida" amb el Baix Llobregat.

David Garrofé, secretari general de la patronal, ha facilitat al conseller Rull els informes i treballs realitzats per la plataforma FEM Vallès i, en especial, dels informes del Vallès20x20 relatiu a la construcció de quatre nodes que facilitessin la interconnexió entre Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat; i l’informe tècnic elaborat per Via Vallès, una de les entitats promotora de la plataforma, on s’exposa la viabilitat de millora de la mobilitat mitjançant transport ferroviari incrementant la freqüència de semidirectes. "Milloraríem la freqüència sense necessitat d’inversió en infraestructura de vies, etc., es tracta d’aprofitar la infraestructura que ja tenim amb l’increment de semidirectes", ha matisat.

Durant la reunió, els membres de la Junta Directiva han preguntat per l’estat del desdoblament de la R3 (línia de Vic), una infraestructura pactada fa molts anys però que continua aturada la seva execució. També s’ha posat sobre la taula temes més concrets com revisar els criteris de contractació i concursos públics per infraestructures, o temes més genèrics com la necessitat d’accelerar les connexions ferroviàries amb el Port, el corredor Mediterrani o la gestió i millora de Rodalies com a factors clau que estan fent perdre competitivitat a Catalunya.

"La reunió ha estat molt profitosa per tots i ens hem compromès a participar en sessions de treball de caràcter tècnic per concretar propostes de millora en tots els àmbits que els departaments de Territori i de Sostenibilitat considerin que hi podem aportar", ha afirmat Abad després de la trobada.