19
de gener
del
2016
Actualitzat
a les
17:06h
L’Ajuntament de Terrassa va rebre i atendre durant el segon semestre de 2015 un total de 357 peticions d’accés a documentació pública per part de la ciutadania, en compliment de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que regula i garanteix l’accés a la informació pública a totes les persones físiques o jurídiques. Entre altres aspectes, la nova llei estableix que totes les persones majors de 16 anys poden sol·licitar de les administracions catalanes tenir accés a la informació i documentació que hagin produït o tinguin en el seu poder. La llei es va aprovar el passat 1 de juliol i des d’aquell moment el Consistori fa el seguiment de les peticions rebudes i la seva resolució.
Els informes revelen que hi ha hagut més peticions en el darrer trimestre de l’any (190) que en el tercer (167) i que la via més utilitzada per formalitzar les peticions és la presencial, a les oficines d’informació ciutadana, tot i que les sol·licituds a través de la Seu Electrònica van en augment: en el tercer trimestre de l’any el 25’75% de peticions van ser telemàtiques, mentre que en el següent trimestre, el percentatge ha pujat fins els 41,50%. La via telefònica pràcticament no l’ha utilitzada la ciutadania per a aquesta finalitat: de les 357 peticions, només dues s’han fet a través del 010.
La mitjana del temps de resposta se situa al voltant dels 4,3 dies. La majoria de les peticions (194) es van atendre en 2 dies o menys, i 113 es van contestar entre 3 i 7 dies després de rebre-les.
Pel que fa al tipus de documents demanats, la gran majoria (238) han estat expedients i llicències urbanístiques, seguits a molta distància per les llicències d’activitat (72).
Trobareu més informació i els formularis de sol·licitud d’accés en la pàgina de la Seu Electrònica.
Els informes revelen que hi ha hagut més peticions en el darrer trimestre de l’any (190) que en el tercer (167) i que la via més utilitzada per formalitzar les peticions és la presencial, a les oficines d’informació ciutadana, tot i que les sol·licituds a través de la Seu Electrònica van en augment: en el tercer trimestre de l’any el 25’75% de peticions van ser telemàtiques, mentre que en el següent trimestre, el percentatge ha pujat fins els 41,50%. La via telefònica pràcticament no l’ha utilitzada la ciutadania per a aquesta finalitat: de les 357 peticions, només dues s’han fet a través del 010.
La mitjana del temps de resposta se situa al voltant dels 4,3 dies. La majoria de les peticions (194) es van atendre en 2 dies o menys, i 113 es van contestar entre 3 i 7 dies després de rebre-les.
Pel que fa al tipus de documents demanats, la gran majoria (238) han estat expedients i llicències urbanístiques, seguits a molta distància per les llicències d’activitat (72).
Trobareu més informació i els formularis de sol·licitud d’accés en la pàgina de la Seu Electrònica.