Mina desenvolupa una App per a la gestió d'intervencions al carrer

Els avisos es mostren geoposicionats en el plànol del municipi i visible a traves de Google Maps

Rosa Pons
Rosa Pons | M.T.
La Torre
04 de gener del 2016
Actualitzat a les 12:41h

El departament d’Innovació i Tecnologies d’Aigües de Terrassa ha desenvolupat una nova aplicació, una app per a telèfons mòbils intel·ligents o smartphones. En substitueix una anterior, feta el 2009, que en el seu moment va ser puntera, però que actualment havia quedat obsoleta tecnològicament i amb importants mancances.

La nova solució permet gestionar avisos d’avaries, revisions, fraus, etc., és a dir, totes aquelles accions que els tècnics realitzen a la via publica, però d’una forma més eficient i utilitzant la tecnologia actual.

La idea ha estat el desenvolupament d’una app per a telèfons intel·ligents Android i una aplicació de serveis web, a càrrec d’un grup multidisciplinari de l’empresa, que ha aconseguit una aplicació atractiva visualment: els avisos es mostren GEO posicionats en el plànol del municipi i visible a traves de Google Maps, on cada avís apareix ubicat amb una icona dins del planell.

L’aspecte més important ha estat aconseguir que sigui una aplicació fàcil d’utilitzar: al clicar sobre cada icona, es despleguen les dades del avís: nom i adreça del client, la tasca a realitzar, i tots els detalls que li calen al tècnic que ha de realitzar la intervenció. Conclosa aquesta, es tanca l’avís i les dades queden actualitzades a les bases de dades de Mina.

També s’ha desenvolupat una aplicació amb serveis web. Es una aplicació que escolta les peticions els telèfons mòbil i els hi envia els recursos sol·licitats. Hi ha dues peticions: una és la demanda dels avisos a fer i l’altra és la resposta dels avisos ja fets . Aquest és un procés dinàmic. Al llarg del dia es poden produir nous avisos i a la vegada, n’hi ha que es van tancant. Aquestes dues peticions viatgen així constantment i simultàniament per poder completar el cicle i actualitzar les bases de dades de la companyia. Atès que la transmissió de dades és en 3G i que es disposa de l’aplicació descarregada en el dispositiu mòbil, es pot seguir treballant inclús en llocs on no hi ha cobertura ja que quan aquesta es recupera, les dades es sincronitzen i queden degudament actualitzades. Sense comptar amb els avantatges addicionals de disposar d’un telèfon intel·ligent com: utilització del GPS per la localització d’adreces, en ocasions no pas fàcil; ús del flash de la càmera com a llanterna per accedir a llocs amb poca o gens de llum i facilitar la feina, fer fotografies de situacions irregulars o accessos difícils, pujar-les al núvol compartint-les així de manera immediata amb els altres tècnics implicats podent optar per una més ràpida solució evitant alhora més desplaçaments i compartir-les entre les persones implicades.