Mina Terrassa se sotmet a la prova del client misteriós

La Unió de Consumidors de Catalunya ha dut a terme la valoració de la ciutadania sobre l'empresa

La Torre
28 de desembre del 2016
Actualitzat el 30 de desembre a les 12:57h
La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) ha realitzat per segona vegada la prova de l’usuari misteriós a Mina, Aigües de Terrassa. Es tracta d’una metodologia per conèixer de primera mà quina valoració en fan els ciutadans de l’atenció al client de la companyia. Amb aquesta tècnica del conegut com a mistey shopper o client misteriós, Mina, Aigües de Terrassa manté l’aposta permanent pel control de la qualitat i per a la millora dels serveis que presten als clients, comptant amb la seva opinió per a respondre a les seves necessitats.

La UCC ha realitzat recentment una sèrie de visites presencials a les oficines centrals de Mina a Terrassa amb diferents dubtes i tràmits per resoldre i ha avaluat quin ha estat el servei rebut i la resolució efectiva per part dels treballadors. També ha posat a prova l’atenció al client rebuda per la via telefònica i via l’oficina virtual de la pàgina web i Facebook, a més de fer una visita presencial a una obra de Mina, Aigües de Terrassa en un carrer de la ciutat. La valoració general de l’atenció al client de Mina, Aigües de Terrassa és “molt més que correcta”, ja que segons l’UCC, els usuaris misteriosos que han realitzat els informes atorguen al servei una puntuació entre un 7 i un 10 (d’un màxim de 10), una valoració similar a l’atorgada en la mateixa prova el 2013, el primer cop que la companyia es va sotmetre a aquesta avaluació per part de l’UCC. 

L’estudi realitzat avalua l’atenció rebuda, l’ambient i l’espai de les oficines, el temps d’espera i l’oficina virtual, a través de la pàgina web. L’informe valora les millores introduïdes respecte als punts febles detectats el 2013, com l’accessibilitat a les oficines i la identificació correcte dels treballadors. En aquesta ocasió, l’informe apunta la possibilitat de posar mampares entre les diferents taules d’atenció al Client a les oficines centrals per protegir millor la intimitat dels usuaris, quan s’hagin de tractar dades personals. També s’apunta com a possibilitat de millora potenciar la relació dels clients amb l’oficina virtual. De fet, l’informe destaca que la web “ha millorat notablement” respecte a l’estudi de l’usuari misteriós del 2013.

Enquesta als consumidors

D'altra banda, Mina, Aigües de Terrassa, també ha encarregat, com cada any, una enquesta de satisfacció dels clients de tot el Grup, que continuen valorant per sobre d’un 7,1 el servei general de Mina, Aigües de Terrassa, i amb més d’un 8,2 el comportament ètic de Fundació Mina. Cal destacar, que en el cas de Terrassa ciutat , enguany la valoració global de la imatge de Mina s’ha incrementat fins als 8 punts, essent la més elevada dels últims anys. També augmenta la imatge sobre la gestió del servei fins a 8,07 punts (7,2 el 2014), el medi ambient amb 7,72 punts (7 el 2014) i el comportament ètic, 8,59 punts (7,7 el 2014) respectivament. Un dels aspectes a millorar és el gust de l’aigua, que els clients continuen valorant com un dels punts febles del servei. 

L’enquesta s’ha realitzat amb l’objectiu de conèixer l’opinió dels clients de Mina, Aigües de Terrassa i Aigües de Matadepera i tenir una valoració de les diferents poblacions que reben el servei del Grup és a dir, Terrassa, Rellinars, Viladecavalls, Vacarisses, Matadepera i Castellar. L’enquesta realitzada de forma aleatòria entre els clients constava de diverses preguntes per conèixer la seva valoració sobre la imatge de Mina, Aigües de Terrassa, l’atenció al client, les característiques de l’aigua (gust, olor, color, pressió), la factura, l’aigua (cuina amb aigua de l’aixeta, beu aigua de l’aixeta, té instal·lat algun tipus de tractament per l’aigua), la confiança en l’aigua de l’aixeta i sobre la publicació Infomina. Els resultats estan publicats a la web www.aiguesdeterrassa.com.