01
de desembre
del
2015
Actualitzat
a les
17:16h
L’Ajuntament de Terrassa posarà en marxa noves mesures per a reduir l’absentisme escolar a la ciutat impulsant sobretot accions preventives. El Consistori actualitzarà el protocol d’absentisme escolar amb l’objectiu de reforçar i sobretot agilitzar més els processos, conscienciar els centres educatius de la importància de derivar casos amb rapidesa i potenciar les actuacions preventives.
Així es va comunicar ahir al Plenari del Consell Escolar Municipal (CEM) durant la sessió de constitució d’aquest òrgan pel mandat actual. La tinenta d’alcalde de Drets Socials i Serveis a les Persones i regidora d’Educació, Rosa Maria Ribera, va presidir l’acte, que va tenir lloc al Saló de Sessions. Terrassa disposa d’un protocol sobre absentisme escolar, impulsat per la comissió d’absentisme que funciona des del 2002.
Aquest protocol, que es va actualitzar el curs 2011-2012, estableix en quines situacions els centres educatius han de derivar casos per a l’activació del protocol, quines han de ser les intervencions de l’Oficina Municipal d’Escolarització, la Policia Municipal, els serveis socials municipals o els Equips d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament, com s’han de coordinar aquests serveis, i finalment quins són els criteris per a portar un cas a la Fiscalia de Menors.
L’Ajuntament de Terrassa valora els resultats de l’aplicació del protocol fins ara, però considera que s’ha de tornar a actualitzar potenciant tres àmbits: la rapidesa en els processos, la conscienciació dels centres i la prevenció. Al llarg dels propers mesos el servei
Així es va comunicar ahir al Plenari del Consell Escolar Municipal (CEM) durant la sessió de constitució d’aquest òrgan pel mandat actual. La tinenta d’alcalde de Drets Socials i Serveis a les Persones i regidora d’Educació, Rosa Maria Ribera, va presidir l’acte, que va tenir lloc al Saló de Sessions. Terrassa disposa d’un protocol sobre absentisme escolar, impulsat per la comissió d’absentisme que funciona des del 2002.
Aquest protocol, que es va actualitzar el curs 2011-2012, estableix en quines situacions els centres educatius han de derivar casos per a l’activació del protocol, quines han de ser les intervencions de l’Oficina Municipal d’Escolarització, la Policia Municipal, els serveis socials municipals o els Equips d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament, com s’han de coordinar aquests serveis, i finalment quins són els criteris per a portar un cas a la Fiscalia de Menors.
L’Ajuntament de Terrassa valora els resultats de l’aplicació del protocol fins ara, però considera que s’ha de tornar a actualitzar potenciant tres àmbits: la rapidesa en els processos, la conscienciació dels centres i la prevenció. Al llarg dels propers mesos el servei