Neix «El Joc de Terrassa»

El joc de taula que reprodueix carrers, comerços, empreses, entitats i indrets representatius de la ciutat

La Torre
01 de desembre del 2015
Destaquen edificis com La Masia Freixa, El Castell Cartoixa, Les Esglésies de Sant Pere, La Torre del Palau, El Mercat de la Independència i el Mercat del Triomf, el Museu de la Ciència i la Tècnica, el Cinema Catalunya i el Teatre Principal, per citar-ne alguns dels edificis emblemàtics.

L'emprenedor lleidatà Enric Cervera ha creat El Joc de Terrassa, un divertit joc de taula ambientat a la ciutat, on els jugadors poden recórrer els carrers que coneixen de primera mà, parar-se als establiments on compren gairebé cada dia i, fins i tot, comprar-los. La mecànica i el funcionament d’aquest joc per gaudir en família és una barreja entre el Monopoli i el Joc de l’Oca: consta d’un tauler amb els principals carrers de la ciutat, les botigues terrassenques de tota la vida, així com empreses i entitats i els indrets i monuments més representatius, i també de targetes, sis fitxes-personatge i un parell de daus.

L’Ajuntament dóna suport a la difusió d’aquesta iniciativa com a eina de projecció de ciutat, per la qual cosa l’alcalde de la ciutat, Jordi Ballart, juntament amb el regidor de Cultura, Innovació i Promoció, Amadeu Aguado, estaran presents i participaran a la roda de premsa que se celebrarà el proper dia 2 de desembre, a les 17 hores, al Foyer del Teatre Principal de Terrassa, on tindrà lloc l’acte de presentació del Joc de Terrassa, acompanyats de tots els protagonistes que participen i l’equip impulsor del projecte de l’empresa T-Conecta: l’empresari i emprenedor, Enric Cervera, la comercial i responsable de comunicació i màrketing, Miriam Chimeno, i la dissenyadora gràfica de les imatges d’aquest joc, Marimar Laguna.

El Joc de Terrassa tindrà un preu de venda al públic recomanat de 27€ i, serà a la venda als principals comerços de joguines, així com llibreries, i també a l’oficina de Turisme de l’Ajuntament i inclús al Museu de la Ciència i la Tècnica. Comptarà amb una tirada de 7.500 jocs, dels quals una part seran cedits a l’Ajuntament de Terrassa per tal que els faci arribar a escoles, centres cívics i casals d’avis a fi que grans i petits puguin començar a gaudir-ne.

Les empreses que apareixen i participen a El Joc de Terrassa ho fan mitjançant alguna de les següents tres vies: amb un local físic ubicat als carrers del plànol que s’acompanya d’una targeta destí,  amb una targeta sorpresa, o amb un opi  al tauler. Segons Enric Cervera, els comerços terrassencs gaudeixen d’un gran impacte de marca, són protagonistes del joc i capten l’atenció de les famílies, potencien la imatge d’implicació amb la ciutat, aconsegueixen un impacte promocional intemporal i d’alta qualitat, utilitzen un element promocional innovador i personal i formen part de la vida dels futurs consumidors de la ciutat.

La primera iniciativa d’aquest empresari va ser el 2010 amb “El Joc de Lleida”, del qual se n’han venut ja més de 3.000 unitats. I cada any s’han anat afegint ciutats, i fins l’any passat s’havien editat també els jocs de Girona, Tarragona, Mataró, Manresa i Reus. Aquest any és el torn de Terrassa, així com d’Igualada, Vilanova i la Geltrú i Parets.