Centres educatius de Terrassa interactuaran amb joves del món

El projecte permet a jovent d'entre 10 i 13 anys intercanviar opinions sobre el món globalitzat i desenvolupar el pensament crític

Nació Digital
06 de novembre del 2015
Actualitzat a les 10:13h
Un total de 22 centres educatius catalans participen en el programa pilot Global Cities, Global Scholars, un projecte que permet connectar joves d’entre 10 i 13 anys d’escoles i ciutats d’arreu del món. El programa pilot vol ser un espai per establir connexions i afavorir entre els joves el debat sobre temes d’interès global. A més, es pretén desenvolupar la consciència global a través de programes educatius interactius.
 
Global Cites és una iniciativa de Bloomberg Philanthropies, una organització sense ànim de lucre amb seu a Nova York  que neix amb l’objectiu d’afavorir el debat sobre temes d’interès global entre ciutats d’arreu del món. Hi participen un total de 178 escoles d’una vintena de països d’arreu del món. Els centres de Catalunya que en formen part aquest curs són els següents:
 
Escola Gras i Soler (Esplugues de Llobregat)
Escola Benviure (Sant Boi de Llobregat)
Institut Bisbe Berenguer (Hospitalet)
Institut La Pineda (Badalona)
Escola Pràctiques (Barcelona)
Escola Marillac (Barcelona)
Escola Virolai (Barcelona)
Institut Moisés Broggi (Barcelona)
Sant Pere Claver. Jesuïtes Poble Sec (Barcelona)
Vedruna Gràcia (Barcelona)
Escola Víctor Català (Barcelona)
Escola Sant Felip Neri (Barcelona)
Escola Vila Olímpica (Barcelona)
Institut Joan Boscà (Barcelona)
Escola Verd (Girona)
Institut Vall de Llémena (Sant Gregori)
Escola La Mitjana (Lleida)
Institut Maria Rúbies (Lleida)
Escola Pau Delclòs (Tarragona)
Institut Tarragona (Tarragona)
Institut Les Aimerigues (Terrassa)
Escola Ponent (Terrassa)
 
Els organitzadors del Global Scholars visitaran entre avui i el 12 de novembre els diferents centres educatius catalans i mantindran reunions amb els professors de les escoles i instituts per explicar el funcionament del programa.
 
El projecte vol d’aquesta manera establir una xarxa que permeti intercanviar informació i difondre les bones pràctiques existents als centres educatius. Alhora, vol que els joves que en formin part puguin adquirir una perspectiva sobre el món globalitzat en què viuen. Així, a partir d’un currículum comú, els estudiants poden interactuar en anglès –fomentant també el reforç d’una llengua estrangera- amb els seus companys a través d’una aula virtual. L’intercanvi d’informació estimula entre els joves la creativitat, la comunicació, l’esperit crític i el desenvolupament de temes d’interès global.