Salut acredita 21 establiments per facilitar el consum de fruita fresca

Botigues Punt Fresc del Vallès s’adhereixen a una campanya pionera a l’Estat

La Torre
02 de novembre del 2015
Actualitzat a les 7:20h
El Departament de Salut ha acreditat un total de 44 establiments de l’empresa catalana Punt Fresc per la seva tasca de promoció i facilitació del consum de fruita fresca entre la població. Ho ha fet a través del programa Aquí sí. Fruita i Salut, una iniciativa pionera a l’Estat que potencia l’alimentació saludable promovent el consum de fruita fresca, variada, de qualitat, de proximitat i fàcil de menjar en diferents tipus d’establiments de restauració i d’alimentació (fruiteries, mercats, supermercats, hotels, etc.), així com també en hotels i allotjaments.
 
Els establiments adherits a la campanya s’identifiquen mitjançant un diploma i un logotip del programa, que es va començar a implantar de forma pilot a Lleida i, posteriorment, a Terres de l’Ebre. Amb la incorporació dels establiments PUNT FRESC ja s’hauran adherit  160 establiments a Catalunya. La iniciativa, emmarcada en el Pla Interdepartamental de Salut Pública (PINSAP), està liderada per l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), en col·laboració amb els Departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, i d’Empresa i Ocupació, així com amb la participació de municipis i del sector agroalimentari.
 
En un acte celebrat a un establiment de Punt Fresc a Sant Cugat del Vallès, la Subdirectora de Promoció de la Salut de l’ASPCAT, Carmen Cabezas, ha lliurat el diploma d’adhesió dels 43 establiments PUNT FRESC al Gerent de l’empresa, Luís Díaz Bedate. A la cita també ha assistit el responsable de l’Agència de Salut Pública del Vallès Occidental, Juan Marc de Miquel. Cabezas ha destacat que el “consum de fruita és fonamental per cuidar la salut" i que el "compromís" d’empreses capdavanteres del sector amb àmplia distribució geogràfica "ajuda als ciutadans, a fer fàcils les opcions saludables".
 
Fruita per reduir afeccions coronàries i prevenir el sobrepès
El consum habitual de fruita fresca és un dels elements centrals de la dieta mediterrània i l’alimentació saludable. Està demostrat que cada ració addicional de fruita o verdura fresca consumida habitualment redueix un 7% el risc de patir afeccions coronàries. En canvi, un consum baix d’aquests aliments es relaciona amb un risc més alt de càncer colorectal, mentre que el consum elevat de fruita i verdura fresca protegeix davant d’aquestes afeccions. Diversos estudis demostren també que el consum de fruita i verdura pot prevenir el sobrepès i la diabetis.
 
D’altra banda, Catalunya és un gran productor de fruita de qualitat. El 69% de les pomes, el 55% de les peres i el 35% dels préssecs i nectarines de tot l’Estat s’hi produeixen, però al mateix temps només 1 de cada 10 persones adultes i 1 de cada 14 infants mengen les 5 peces de fruita i/o verdura recomanades.
 
Punt Fresc és una empresa familiar que va néixer l’any 1957 amb la unió de Luís Díaz Maestro i Segundo Díaz Maestro. Tots dos van començar adquirint una parada de fruita i verdura al Mercat d’Horta de Barcelona. Amb els anys, van aconseguir-ne fins a deu en tres mercats municipals. Es van mantenir 38 anys en el comerç tradicional, fins al 1995, quan introduïren un nou concepte de negoci com és ara la botiga de proximitat: fora dels mercats. El 1997 va obtenir la Central de Compra i Distribució a Mercabarna, juntament amb dos altres socis detallistes.  La marca Punt Fresc va ser creada l’any 2001.
 
“Sabem que cada vegada els clients tenen menys temps i ens preocupa que això afecti a la seva alimentació. Per això preparem cada dia safates de fruita tallada, hamburgueses de verdura… sempre elaborades amb el producte més fresc i en el seu punt”, apunten des de l’empresa. Punt Fresc afegeix que “continuem creixent amb els nostres clients, apostant per mantenir el nivell més alt de qualitat i servei, invertint en innovació i desenvolupament i incorporant de forma continuada nous productes exclusius. Som especialistes en producte fresc, estem molt sensibilitzats amb les problemàtiques mediambientals i profundament compromesos amb totes aquelles accions que puguin reportar un benefici per a la salut i el benestar de les persones”. “Per això”, continuen, “acabem d’inaugurar un nou model de botiga, centrat en el valor del reciclatge; un espai de compra alhora responsable i pròxim per tal que els nostres clients gaudeixin de la millor experiència de compra”.