La connexió de FGC amb la línia d'ample internacional, més a prop

L’actuació servirà per millorar l’operativitat al transport de mercaderies

La Torre
16 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 8:17h
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l’anunci de la informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del ramal ferroviari de connexió del Centre d’Operacions Rubí (COR) de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb la línia Papiol-Mollet d’Adif. L’actuació, amb un pressupost de 9,8MEUR, servirà per millorar l’operativitat que pot oferir FGC al transport de mercaderies.
 
L’estudi analitza dues alternatives de traçat en terrenys de Rubí i Sant Cugat del Vallès, totes dues amb el mateix punt inicial i final, però amb diferents radis i desenvolupament al llarg de la franja de terreny compresa entre l’Estany dels Alous i l’autopista AP-7. L’alternativa seleccionada és la que discorre més allunyada de l’estany. La solució es basa en un ramal de 436 metres de longitud, en ample internacional i sense electrificar i que enllaça els tallers d’FGC amb una de les vies de l’estació de Rubí d’Adif. L’estudi inclou una sèrie de modificacions a dur a terme a les platges de vies existents tant d’FGC com d’Adif així com tota una sèrie de mesures correctores a implementar.
 
Actualment, els tallers de Rubí d’FGC no disposen de connexió amb la xarxa d’ample internacional, amb la qual cosa es veu limitada, entre d’altres, l’operativitat que es pot oferir al transport de mercaderies a través de les seves línies.