Ficosa crea un retrovisor integrat per càmeres i pantalles

Aquest sistema pioner revoluciona l'experiència de conducció, incrementant la seguretat i l'eficiència, i suposa un important avenç cap al cotxe autònom

La Torre
14 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 15:17h
Retrovisor electrònic integrat per càmeres i pantalles
Retrovisor electrònic integrat per càmeres i pantalles | Ficosa

Ficosa, que des de Viladecavalls es dedica a la investigació, desenvolupament, producció i comercialització de sistemes de visió, seguretat, comunicació i eficiència per a l'automoció, ha desenvolupat un retrovisor electrònic integrat per càmeres i pantalles, que suposa una opció alternativa als retrovisors exteriors de l'automòbil. Aquest sistema pioner, també conegut com CMS (Camera Monitor System), representa una autèntica revolució per a la indústria de l'automoció així com un important avenç cap al cotxe autònom.
 
En paraules de Víctor Iglesias, arquitecte de sistemes de Ficosa: "El retrovisor electrònic ofereix una nova experiència de conducció més segura i més còmoda a través de la inclusió en els sistemes de visió d’ADAS (Sistemes Avançats d’Ajuda a la Conducció), com la funció de detecció del tràfic, que proporciona informació al conductor dels vehicles que l’envolten". 
 
4ª generació 
Des de 2007 Ficosa està treballant en la investigació i el desenvolupament del retrovisor electrònic, evolucionant-lo fins crear la quarta generació d’aquest sistema. Aquesta nova versió es un prototip molt proper al concepte de producció en sèrie, de manera que la companyia ja ha contactat amb diversos clients per personalitzar-lo segons les seves necessitats.
 
La 4ª generació del retrovisor electrònic de Ficosa està dissenyada per complir amb les últimes regulacions relatives en aquest àmbit i incorpora avenços molt significatius respecte les versions anteriors. El sistema està compost per dues càmeres, integrades als laterals del xassís de l’automòbil, que transmeten la imatge amb molt baixa latència a les dues pantalles d’alta resolució instal·lades a l’interior del vehicle. Les càmeres estan equipades amb lents de gran angular, sensors d’alt rang dinàmic (HDR) de 1.3 megapíxels i 60 imatges per segon. 
 
El retrovisor electrònic es distingeix per ampliar el camp de visió, eliminant els angles morts. A la mateix vegada, les reduïdes dimensions de les càmeres milloren notablement el coeficient aerodinàmic del automòbil el que repercuteix en una reducció del consum de combustible i del soroll del vent que es percep des de dins del vehicle.
 
Al seu torn, Alan Montesi, director de la unitat de negoci d’ADAS de Ficosa, destaca: "A diferència d’altres fabricants de components, a Ficosa oferim el valor afegit de desenvolupar el sistema complet del retrovisor electrònic, gracies al nostre expertise en enginyeria electrònica i al nostre ampli know-howen sistemes de visió. Duem a terme la total integració de la solució per oferir-la als fabricants d’automòbils completament acabada, sent capaços d’incloure altres opcions addicionals com el sistema de neteja, el calefactat de càmeres i la funció de l’intermitent".