Els egarencs, a peu per Terrassa i en cotxe per anar fora

Una enquesta indica que un 75% dels terrassencs van en vehicle privat per desplaçaments externs però que si s'han de moure per Terrassa aposten per caminar abans que pel transport públic

Lluïsa Tarrida
06 d'octubre del 2015
Actualitzat el 12 d'octubre a les 15:25h

Núria Gandara i Marc Armengol, presentant la bicicletada Foto: A.T.

El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, acompanyat de la gerent del Parc Vallès, Núria Gandara, ha presentat aquest dimarts les activitats incloses dins de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2015. Sota el lema europeu Tria. Canvia. Combina, la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2015 proposa una cerca de noves formes de mobilitat, cap a un transport més sostenible, segur i saludable.

Armengol ha reconegut que "cal continuar treballant per reduir la mobilitat en transport privat, no ens podem relaxar", tot i que s'ha mostrat satisfet perquè segons una enquesta a més de 900 persones realitzada aquest mes de gener, l'any passat es van realitzar 728.000 desplaçaments (dins de la ciutat i fora de la ciutat), dels quals un 50,2% es van fer a peu mentre que un 38,6% es van fer amb transport privat i un 11,2%, en transport públic. 

A nivell estadístic, mencionar que en els desplaçaments externs es prioritza notablement l'ús del transport privat, amb un 74,8%, mentre que el transport públic s'endú el 23,4%. En total, l'any passat es van comptabilitzar uns 121 mil desplaçaments a fora de la ciutat mentre que els interiors van ser 607 mil, dels quals un 59,7% es van fer a peu i només un 8,8% en transport públic.

L'Ajuntament de Terrassa té en ment realitzar un nou Pla de Mobilitat per al període 2016-2021, posant èmfasi en mesures i accions per lluitar contra el canvi climàtic i per conscienciar a la ciutadania sobre els beneficis en la salut d'anar a peu o en bicicleta als llocs. "Som conscients que hem de reequilibrar l'espai públic", ha manifestat el tinent d'alcalde, ja que actualment "un 66% de la via pública està destinada i/o ocupada pels vehicles -sigui en circulació o estacionament- mentre que, a en realitat, els vianants representen el 60% de la mobilitat interna". Així mateix, el Consistori diu que contemplarà una "millora del confort i accessibilitat dels carrers" per tal d'incentivar els trajectes a peu i en bici, com també "cal fer més competitiu el transport públic, augmentant les freqüències, més línies ràpides i millorant la connexió amb les estacions de tren".