Terrassa es vesteix de texà

La seva segona edició de l'1 al 4 d'octubre de la fira Denim Shop-Art es presenta amb diverses novetats i amb l'esperança de convertir-se en una data assenyalada en el calendari dels egarencs

Lluïsa Tarrida
30 de setembre del 2015
Actualitzat el 02 d'octubre a les 10:17h
Impulsors i organitzadors de la 2a Denim Shop-Art a Terrassa
Impulsors i organitzadors de la 2a Denim Shop-Art a Terrassa | Foto: A.T.

Impulsors i organitzadors de la 2a Denim Shop-Art a Terrassa Foto: A.T.


L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, acompanyat de la presidenta Sènior de Comerç Terrassa Centre, Maria Costa, han presentat aquest divendres la 2a edició del Denim Shop-Art, que tindrà lloc a Terrassa de l'1 al 4 d'octubre. "El texà no té fronteres, no hi entén de classes socials ni tampoc d'edats" ha ressaltat la responsable de l'associació comercial impulsora, i amb aquesta premissa es pretén que la fira arribi al màxim de gent possible.

Organitzada per Comerç Terrassa Centre i l'Ajuntament, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, la fira pretén convertir la ciutat, per segon any consecutiu, en la capital del texà i de les peces confeccionades amb aquest teixit. "És una invitació i una finestra oberta al país, i representa un fort pol d'atracció de visitants vinguts de fora", ha assegurat Ballart que ha subratllat que en l'edició de l'any passat un 17% de les persones que es van passejar per la fira provenien de fora de Terrassa.

També té com a objectiu dinamitzar el comerç del municipi, potenciar un eix comercial com és la Rambla d'Ègara -lloc on estaran instal·lades totes les parades i activitats-, així com un reconeixement al llegat tèxtil de la ciutat. Sembla oblidar que suposa una injecció econòmica ja que cada visitant deixa a Terrassa una mitjana de 80 euros. 

Gastronomia i més contenidors

Enguany, la fira presenta diverses novetats. En la vessant comercial, Costa ha ressaltat que hi haurà 25 contenidors de botigues de la nostra ciutat, sis més que en l'edició anterior. Hi haurà més varietat de marques i productes. També el visitant podrà pujar a dos autobusos de TMESA que estaran decorats per a l'ocasió i que acolliran un parell d'establiments.

El Parc dels Catalans estarà especialment dedicat al jovent, amb productes pensats per ells però també amb activitats i tallers de graffits o tunejats de cotxes. Destaquen dues apostes fortes d'aquesta segona edició: per una banda, el simulador de volcatge de cotxes (un gir de 180 graus a dalt d'un vehicle); i per l'altra, el circuit d'skate que s'ha professionalitzat i que comptarà amb una competició amb l'incentiu d'un premi econòmic i repartiment de material. També destacar que el Mercat de la Independència es dedicarà exclusivament a la gastronomia i restauració, i on els visitants podran degustar, per exemple, la "paella Denim", una paella tradicional però on els grans d'arròs són de color blau. A més, també hi haurà concerts, exhibicions de ball, trobada de harley's, estampació de bosses o un casament Denim amb photocall.