La trobada del Club Seat 1200 Sport, en imatges

per La Torre, 7 de setembre de 2015 a les 11:19 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de setembre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El Mnactec ha acollit la trobada de Seat 1200 Foto: Ramon Navarro


El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) ha acollit aquest dissabte, 5 de setembre, una trobada del Club Seat 1200 Sport Espanya. Els participants a la concentració han aparcat una vintena de cotxes d’aquest model emblemàtic de la marca Seat a la Rambla d’Ègara, a l’alçada del Museu, i han pogut visitar l’espai d’El transport del mNACTEC, on s’exposen el model patró del Seat 1200 Sport, fabricat amb resina el 1973, i un vehicle definitiu de l’any 1979.

 
Acompanyats de l’enginyer Antoni Amat, responsable de l’equip de l’empresa terrassenca INDUCAR S.C. que va dissenyar i fabricar la carrosseria del Seat 1200 Sport, els socis del Club també han pogut consultar els plànols del disseny i el desenvolupament d’aquest vehicle, dipositats al Centre del Documentació del Museu.

 
 
El Seat 1200 Sport
El Seat 1200 va ser un projecte desenvolupat en la dècada del 1970 per l’empresa  terrassenca de carrosseries INDUCAR S.C. a partir del popular Seat 127. El mercat espanyol era en un moment idoni per admetre un tipus de cotxe més esportiu, però alhora amb un bon servei com a utilitari. La creació de la carrosseria és fruit de la col·laboració entre l’enginyer terrassenc Antoni Amat i l’estilista italià Aldo Sessano.
 
La mecànica, derivada del mateix 127, va ser resolta pel Centre Tècnic de Seat a Martorell. Aquest projecte va ser l’embrió del que després seria el model Seat 1200. En una primera etapa el motor era de 1200 cc i es va potenciar fins a 1430cc en una segona versió. El resultat va ser molt innovador i va impactar fortament en el mercat. Amb els anys s’ha convertit en un cotxe clàssic, conegut popularment com a “bocanegra”. Aquest cotxe va ser homologat per la pròpia Fiat i venut en els seus concessionaris europeus amb un total de 19.341 unitats fabricades.
 
 
 

 

Participació