Mas inaugura el metro de Terrassa i carrega contra l'AVE

"El govern central haurà invertit al sistema de rodalies de Catalunya la meitat dels 800 milions d’euros que ha invertit el Govern de la Generalitat a Terrassa i Sabadell”, ha destacat

J.M.O.
28 de juliol del 2015
Actualitzat el 29 de juliol a les 10:23h
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha subratllat aquesta tarda, en la inauguració del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa, que, "quan hi ha pocs recursos públics, aquests s'han de concentrar allà on hi ha més gent i més activitat econòmica".
 
El cap de l'Executiu ha lamentat que en els darrers anys l'Estat espanyol hagi destinat "milers de milions d'euros a l'AVE en llocs on un es pregunta si hi ha un mínim de demanda per cobrir les necessitats", mentre que "les infraestructures són molt més justes en llocs que estan saturats de gent i activitat".
 
"El govern central haurà invertit al sistema de rodalies de Catalunya la meitat dels 800 milions d'euros que ha invertit el Govern de la Generalitat a Terrassa i Sabadell", ha destacat Mas, que ha qualificat de “desproporció total” aquestes xifres i ha posat en dubte els criteris d'eficiència i de bon ús dels recursos públics que s'han seguit.
 
Per aquest motiu, ha desitjat que, "davant de tantes inversions amb dubtosa eficiència, a partir d'ara les inversions es concentrin on hi ha necessitat de gent i d'activitat econòmica", perquè 2del bon funcionament dels pulmons d'activitat econòmica després se'n beneficia tothom".
 
El president s’ha felicitat de la posada en servei del perllongament de la línia de FGC a Terrassa, i ha assegurat que infraestructures com aquesta demostren que "quan tenim capacitat de decisió i instruments a la mà, som un país capaç de fer les coses molt be".
 
El fet de "poder fer polítiques pròpies", ha subratllat, "acaba revertint en una vida millor per a la gent de Catalunya", que s'acaba traduint en molts camps:“Quan Catalunya ha tingut una certa capacitat de decisió, hem aconseguit fer un dels millors sistemes sanitaris de tota Europa i el millor sistema universitari de tot l'Estat espanyol; hem pogut desplegar una policia pròpia i hem arribat a un índex d'eficiència d'aquest cos molt notable; hem pogut desenvolupar una companyia pròpia de transport públic, els FGC, i l'hem convertit en una de les millors companyies de transport públic de tota la UE".
 
El perllongament de la línia dels FGC a Terrassa, que entrarà en funcionament demà, ha estat, com ha explicat el president, “una prioritat en un moment de gran escassetat de recursos públics”.
 
El cap de l'Executiu ha demanat disculpes per tots els inconvenients que ha causat el fet que l’obra s’hagi allargat 12 anys, però ha remarcat que aquesta inversió va ser prioritària en arribar al Govern, malgrat que l’accés al crèdit estava pràcticament tancat.
 
En aquest sentit, ha destacat que, juntament amb Terrassa,  també es va decidir prioritzar Sabadell i una part important de la L9 de Barcelona, i ha explicat que la previsió és que el 2016 es pugui posar en servei la inversió a Sabadell i, al febrer del mateix any, la línia 9 del metro des de la Zona universitària a la terminal 1 de l'Aeroport del Prat.
 
El nou tram inaugurat dels FGC avui té una longitud de 4 quilòmetres des de l'estació de Terrassa Rambla, on finalitzava la línia ara, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Amb el perllongament, entren en funcionament tres noves estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides.
 
La nova infraestructura ha suposat una inversió de 401 milions d'euros i millora notablement la mobilitat del transport públic a Terrassa i  la connexió amb el Vallès i l'àrea metropolitana de Barcelona, a més de potenciar la intermodalitat amb Rodalies. És previst que amb aquest perllongament de la línia, la xarxa de FGC sumi 5,5 milions de viatgers l’any i suposarà per al Metro del Vallès 3 milions d'usuaris nous.
 
L'execució d’aquestes obres ha generat entre 200 i 800 llocs de treball directes, en funció del desenvolupament dels treballs. A partir d'ara, amb la posada en servei del nou tram, FGC amplia la seva plantilla en 45 persones, i es calcula que els llocs de treball induïts en els pròxims cinc anys seran 1.250, uns 250 llocs de treball per any.