Santi Fontseca: «A Terrassa hi ha un gran talent empresarial»

El president del Cercle Cecot de Joves Empresaris creu que una de les greus mancances de la ciutat és la falta de polígons industrials

Laura Pinyol
30 de març del 2014
Actualitzat el 16 de juliol del 2015 a les 11:28h
Fontseca substitueix a Dani Puente
Fontseca substitueix a Dani Puente | Cecot

Fontseca substitueix a Dani Puente Foto: Cecot


Santi Fontseca, director general de Difusió del Vallès, S.A., ha estat escollit president del Cercle Cecot de Joves Empresaris per als propers dos anys de mandat, en substitució de l’enginyer Dani Puente, director general de DSL Enginyeria i Arquitectura. Ja tenia experipencia dins del grup de direcció i ara ha fet un pas més. Segurament, diu, "hi havia gent més preparada i més formada, però potser ha pesat que sóc una persona propera i amb capacitat d'unir a tothom per tirar endavant projectes". "La junta actual és pràcticament la mateixa que la del mandat anterior, amb tres incorporacions noves, ens marquem un repte de dos anys: aproximar el Cercle a tots els seus membres mitjançant una estructura de comissions", afirma. Per Fontseca, "a Terrassa hi ha un gran talent empresarial", però per una o altra raó no s'allibera prou. "Hi ha gent amb una capacitat extraordinària per fer coses, però falta treballar les potencialitats". 

El president del Cercle és un ferm defensor de la unió dels dos vallesos, una fita que, a parer seu, permetria crear una marca potent  i de referència. En aquest sentit, afirma que Terrassa és possible que es miri massa el melic, que es tanqui en excés en el seu món. Per això demana obrir una finestra cap a Sabadell, per generar un pol de gran competitivitat. 

Sobre l'empresariat, considera que a Terrassa s'hi troba bé i no vol marxar fora. Fontseca explica que a la ciutat i el seu entorn hi té tot el que li fa falta, des dels llocs d'esbarjo fins a la residència i la família.

Fontseca també posa de manifest que el jove emprenedor té gairebé 40 anys, quan el més normal seria que en tingués 25 o poc més. Hi ha una generació perduda dels 27 als 40. "No ho té fàcil per trobar el seu lloc. Hi ha una manca de formació que fa que es trobi amb nombrosos problemes al davant. Des del Cercle s'hi intenta posar remei per fer-los més fàcil la feina.

"El Cercle es viu a les distàncies curtes", amb comissions com la d’activitats, la de projecte, la d’esports, la de noves incorporacions, la de comunicació, etc. Petits nuclis que, dins d’un de gran, teixeixen un tramat de relacions que faciliten l’intercanvi d’experiències empresarials que, directament o indirectament, acaben beneficiant la gestió dels propis negocis".

Segons Fontseca, una de les greus mancances de la ciutat és la falta d'espais i de polígons industrials, públics i privats, que, a més, s'haurien d'adaptar a ls necessitats de les empreses del segle XXI. 

Fontseca ha destacat la tasca desenvolupada pel president sortint, Dani Puente. "D’ell només tinc paraules d’agraïment per la important labor que ha realitzat. El Cercle cada dia som més i el vivim de més a prop. Aquest ha estat mèrit d’ell. Em deixa una junta directiva forta, ben formada i amb una gran passió pel treball en equip. I un Cercle que cada dia es fa més gran".

APUNTS BIOGRÀFICS
Fontseca es defineix com un empresari de vocació i treballador d’afició. El 1992 s’incorpora al Grup Flaix, aleshores Flash FM, en un nou projecte radiofònic de Miquel Calçada i Carles Cuní que neix a Terrassa, al Vapor Universitari. I fins al 2002 desenvolupa tasques comercials que el porten a dirigir equips comercials i a treballar durant tres anys a Andorra posant en marxa i dirigint Andorra1, el grup d’emissores de ràdio del Grup Flaix al Principat d’Andorra. 

Del 2002 al 2003 és cap del departament comercial del grup d’emissores radiofòniques d’Ona Catalana, i del 2004 al 2005 inicia la seva etapa professional en una agència de publicitat de la mà de Toni Estruch a Book Publicitat. L’any 2005 crea Difusió, una agència de comunicació i publicitat amb seu a Terrassa, “per la proximitat de casa i la família, però amb clients i anunciants d’arreu del país”.