ANC i Òmnium impulsen una enquesta a 1,2 milions de persones

Durant l'estiu hi haurà mobilitzacions al carrer amb actes territorials sobre temes específics

E.P.
18 de juny del 2015
Actualitzat a les 16:09h

Representants de l'Ara és l'hora explicant la campanya Foto: Europa Press


L'ANC i Òmnium Cultural llancen aquest estiu, en la recta final cap a les eleccions del 27S, una macroenquesta a 1,2 milions de persones i deu mobilitzacions temàtiques a tot Catalunya, com actes de precampanya abans de la manifestació a l'avinguda Meridiana de Barcelona en la Diada i abans dels comicis.

En roda de premsa, el president de l'ANC, Jordi Sánchez, ha fet una crida a la ciutadania perquè s'uneixi com a voluntària per participar en aquestes activitats, perquè "la mobilització és clau i tornarà a ser clau" en aquests 100 dies que queden fins a la votació.

La presidenta d'Òmnium, Muriel Casals, ha explicat que també impulsaran una "macroconversa gegantina" amb la ciutadania, perquè el seu objectiu és explicar-se i compartir la seva il·lusió, a més de recollir les seves impressions, dubtes i pors amb vista a la independència.

"L'èxit del 27S dependrà del que fem cadascun de nosaltres: aquest és el missatge. El que en democràcia és imbatible és la voluntat de la gent", segons Casals, que ha indicat que tornaran a treballar a fons en la campanya perquè la gent s'expressi democràticament.

La campanya estiuenca tindrà dos eixos: mobilitzacions al carrer amb deu actes territorials sobre temes específics --regeneració democràtica, món, justícia social, diversitat, solidaritat, igualtat, equilibri territorial, educació i cultura i innovació-- durant l'estiu; i activitats de reflexió i debat.

Respecte a la mobilització, el responsable de l'ANC en aquesta matèria, Josep Sabaté, ha assegurat que es farà una activitat cada setmana entorn d'un tema i "confluirà l'11 de Setembre a la Meridiana", on haurà 135 trams i faran participar de manera molt especial al teixit associatiu i les organitzacions.

En el segon eix s'emmarca la macroenquesta i el projecte 10+, que consistirà a generar una conversa entre persones en un entorn de reflexió, a través del web de la campanya i altres canals de comunicació, i per això necessitaran centenars de voluntaris per la seva dimensió "colossal", segons el responsable de campanya d'Òmnium, Raül Romeva.

Romeva ha indicat que és la campanya "més innovadora que mai s'ha fet" ja que s'arribarà de manera directa a un milió de persones, fet que permetrà fer una lectura més precisa i serà una acció mobilitzadora en què es preguntarà i s'escoltarà la ciutadania.

De fet, la macroenquesta ha començat aquest dijous i ja té nombrosos voluntaris treballant; entre els quals hi ha personalitats com la cantant Núria Feliu i les actrius Lloll Bertran i Txe Arana.

Estiu "intens"

Sánchez ha dit sobre la campanya: "Serà un estiu intens on cada setmana mobilitzarem la població en diverses localitats, recorrent la geografia del país donant veu a tota la gent que vol aportar les seves idees, donant sentit a la demanda d'independència i escalfant motors amb la meta orientada al 27S".

A més, segons Casals, establiran una "gigaconversa" amb el màxim de ciutadans possibles per explicar per què volen la independència, tant als quals la volen com sobretot als quals encara no s'han sumat a aquest objectiu.

Ha confiat que, si són capaços de fer pedagogia sobre el seu projecte i d'il·lusionar, podran sumar més persones, a més que podran comprendre les reticències dels contraris i explicar-los com serà quan Catalunya sigui independent.

Durant l'estiu s'invitarà personalitats i artistes d'altres països perquè visitin Catalunya i participin en les activitats programades en aquesta campanya: "El millor que podem fer per inspirar simpatia és que ens vegin. Quan ens veuen de prop i veuen la nostra il·lusió comprenen que el projecte és il·lusionador i val la pena", ha dit Casals.